English

ایران از منافع برجام بهره‌مند شده است

وزیر خزانه‌داری آمریکا در سالگرد حصول توافق هسته‌ای، گفت واشنگتن به تعهدات خود عمل کرده و ایران از منافع برجام بهره‌مند شده است.

به گزارش خبرگزاری موج، «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در سالگرد حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵، گفت واشنگتن به تعهدات خود عمل کرده است.

در بیانیه‌ای که لو صادر کرده، توافق هسته‌ای یک «دستاورد» توصیف و عنوان شده است که این توافق «قدرت تحریم‌های همراه با دیپلماسی سخت‌گیرانه» را نشان داد و جهان را امن‌تر کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما داریم با رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای به نحو مندرج در برجام، با صدور دستورالعمل‌های شفاف و به هنگام برای دولت‌ها و بخش خصوصی شرکایمان برای تعامل با ایران، که حالا مجاز شده است، به تعهدات خود ذیل توافق عمل می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه بعد از اجرای توافق هسته‌ای، فروش نفت و مراودات اقتصادی ایران با خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته، نوشته است: «چشمان ما همچنان به این واقعیت باز است که برجام نگرانی‌های خارج از حوزه هسته‌ای از جمله حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک را حل نکرده و قرار هم نبوده است که حل کند. ما به استفاده از ابزارهای مختلف خود از جمله تحریم‌ها، برای مقابله با ایران رفتار ادامه خواهیم داد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی