English

ادامه گفتگوهای آلمان و ترکیه در خصوص بازدید از اینجرلیک

معاون نخست وزیر ترکیه از ادامه گفتگوها میان مقام های کشورش و آلمان بر سر بازدید از پایگاه نظامی اینجرلیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، معاون نخست وزیر ترکیه از ادامه گفتگوها میان دولت این کشور و آلمان بر سر بازدید احتمالی نماینده پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه، جایی که حدود ۴۰۰ نیروی نظامی آلمان در آنجا مستقر هستند خبر داد.

«نعمان کورتولموش» با اشاره به این مطلب که مشکل بازدید عضو پارلمان آلمان بیشتر به مسائل قانونی بر میگردد تا اختلافات سیاسی، گفت: تفاوت هایی میان چارچوب های قانونی دو طرف با یکدیگر وجود دارد.

وی افزود: برای ما، پایگاه اینجرلیک یک مساله نظامی است. برای آلمانی ها، استقرار سربازان این کشور در اینجرلیک یا هرجای دیگر و نظارت بر سربازان مستقر شده از وظایف پارلمان این کشور محسوب می شود. بنابراین در مورد این مساله، بازدید از یک پایگاه(نظامی) یک مساله سیاسی برای آلمانی ها به حساب می آید.

گفتنی است ترکیه در پی اقدام پارلمان آلمان در محکوم کردن این کشور به آنچه آنها نسل کشی ارامنه طی جنگ جهانی اول توسط دولت عثمانی می خواند، از صدور روادید برای آن دسته از اعضای پارلمان این کشور که خواستار بازدید از پایگاه هوایی اینجرلیک و سرکشی به نیروهای نظامی مستقر آلمانی در آنجا شده بودند، خودداری کرد.

این در حالیست که طی نشست دو جانبه میان «اردوغان» و «مرکل» در حاشیه اجلاس ورشو، دو طرف برای ادامه مذاکرات در خصوص بازدید از پایگاه هوایی اینجرلیک به توافق رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی