English

اشتون کارتر سرزده به عراق سفر کرد

وزیر دفاع آمریکا امروز به منظور دیدار با فرماندهان آمریکایی و مقام‌های عراقی وارد بغداد شد.

اشتون کارتر سرزده به عراق سفر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آمریکا صبح امروز(دوشنبه) به طور سرزده وارد عراق شد و تاکید کرد که آمریکا و نیروهای ائتلاف از پایگاه هوایی القیاره به عنوان یک منطقه استراتژیک برای بازپس گیری موصل استفاده می‌کنند.

قرار است اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و خالد العبیدی، وزیر دفاع این کشور و همچنین ژنرال شان مک فارلند، فرمانده آمریکایی ائتلاف ضد داعش دیدار و گفتگو کند. دولت عراق روز شنبه از بازپس گیری پایگاه هوایی القیاره در ۶۰ کیلومتری جنوب موصل خبر دادند. سفر اعلام نشده اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به عراق در حالی صورت گرفته که مشاوران آمریکایی گفته‌اند برای همراهی با نیروهای نظامی عراقی در صورت لزوم برای جنگ با داعش در باز پس گیری موصل آماده می‌شوند.

یک مقام دفاعی عالی رتبه آمریکا گفت که هنوز معلوم نیست مشاوران آمریکایی همراهی خود در این جنگ را از چه زمانی آغاز می‌کنند اما احتمالا این اقدام ظرف هفته‌های آتی صورت می‌گیرد.

کارتر در اولین واکنش مقام‌های آمریکایی به بازپس گیری القیاره این عملیات را یک پیروزی استراتژیک خواند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران پیش از ورودش به بغداد گفت این پایگاه می‌تواند یکی از نقاط کیلیدی باشد که نیروهای امنیتی عراق می‌توانند عملیات خود برای موصل را از طریق آن کامل کنند.

وی نقش القیاره را با شهر مخمور مقایسه کرد. نیروهای آمریکایی از این شهر به عنوان یک مرکز عملیات توپخانه‌ای در حمایت و پشتیبانی از نیروهای عراقی برای پیشبرد عملیاتشان استفاده کردند. کارتر گفت: وسعت پایگاه هوایی القیاره می‌تواند به عنوان یک کانون هوایی و لجستیک در قبال موصل استفاده شود، این یعنی حمایت لجستیک آمریکا.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه