English

تلاش آمریکا برای القای برتری اخلاقی این کشور نسبت به ایران

مشاور ترامپ در امور سیاست خارجی تأکید کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا القا کند در برابر کشورهایی چون چین، روسیه و ایران برتری اخلاقی دارد و به صورت ریاکارانه بر دموکراتیک‌ کردن این کشورها متمرکز شده است.

تلاش آمریکا برای القای برتری اخلاقی این کشور نسبت به ایران

به گزارش خبرگزاری موج، مشاور سیاست خارجی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از دولت آمریکا به دلیل تمرکز اغلب ریاکارانه بر دموکراسی‌سازی، بی عدالتی، فساد و تغییر نظام در روسیه، چین و آسیای مرکزی به شدت انتقاد کرد.

«کارتر پیچ» مدیر بخش انرژی که به دلیل تجربه در اتحاد جماهیر شوروی سابق بعنوان یکی از مشاوران ترامپ جذب شده است، به دانش‌آموزان و خبرنگارانی در سالن سخنرانی مسکو بودند گفت که واشنگتن فرصت همکاری با رهبرانی چون «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «ژی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین را از دست داده است و دلیل آن این است که اصول «احترام، برابری و منافع مشترک را نادیده گرفته است».

پیج حاضر نشد به طور خاص در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روابط خود با ترامپ یا تحریم‌های آمریکا علیه روسیه اظهارنظر کند و تصریح کرد که بعنوان یک شهروندان عادی به روسیه سفر کرده است.

او برای ارائه یک سخنرانی با موضوع «تحول در اقتصاد جهانی: گرایشات و پتانسیل‌ها» عازم مسکو شده بود و تصریح کرد که روسیه و چین برخلاف آمریکا با دنبال کردن یک سیاست خارجی آبرومند بر اساس منافع متقابل به موفقیت‌هایی در آسیای مرکزی دست یافته‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا واقعاً یک جامعه لیبرال و دموکراتیک است، گفت: «اگر من مسیری که از آن آمده‌اید را می‌دانستم، با شما موافق بودم که آمریکا همیشه آنطور که به نظر می‌رسد، لیبرال نیست».

ترامپ در دیدار ماه مارس با هیأت سردبیری روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، پیج مدیر اجرایی سابق «مریل لینج» در مسکو که بعدها به شرکت «گازپروم» در معاملات مهم نفت و گاز مشاوره می‌داد را بعنوان یکی از مشاوران خود در زمینه سیاست خارجی معرفی کرد.

ترامپ بعد از آن پیج را به عنوان مشاور خود معرفی کرد که به شدت به دلیل فقدان تجربه در زمینه سیاست خارجی مورد انتقاد قرار گرفت.

پیج به شدت از مداخله آمریکا انتقاد کرد و به اظهارات پوتین اشاره کرد که گفته بود روسیه در سیاست‌های داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند.

مشاور ترامپ در مقاله‌ای در مجله «گلوبال پالیسی» نوشت: «از سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه، ایران و چین، مقدس‌نمایی در بیان برتری اخلاقی(در مقابل کشورهای دیگر)، ریشه بسیاری از مشکلاتی است که امروز در جهان مشاهده می‌شود».

وی با اشاره به تظاهرات سال ۲۰۱۴ که به خلع «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهوری اوکراین منجر شد، ادامه داد که جنگ در شرق اوکراین «با مداخله آمریکا در انقلاب میدن تشدید شد».

مقامات آمریکایی، روسیه را به سازماندهی الحاق «کریمه» به مسکو و حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین متهم کرده است که روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه