English

مسکو ۲ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد

معاون وزیر خارجه روسیه از اخراج دو دیپلمات آمریکایی از مسکو در تلافی اقدام واشنگتن در ماه ژوئن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد، مسکو نیز در واکنش به اقدام آمریکا در اخراج دیپلمات‌های روسی از واشنگتن در ماه ژوئن، دو دیپلمات آمریکایی را اخراج کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به نقل از ریابکوف اعلام کرد، یکی از دیپلمات‌های اخراج شده همان شخصی بوده که در ماجرای درگیری مقابل سفارت آمریکا در روسیه دخالت داشته است و دیپلمات دیگر نیز یک مأمور مخفی سازمان سیا بوده است.

روز چهارشنبه ۶ ژوئن(۱۷ خردادماه)، برخی رسانه‌های گزارش کردند که یکی از نیروهای گارد سرویس امنیت فدرال روسیه که خارج از سفارت آمریکا در مسکو مستقر بوده، با یک دیپلمات آمریکایی که ظاهرا تلاش کرده وارد مجموعه شود، درگیری فیزیکی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد: در تاریخ ۱۷ ژوئن(۲۸ خردادماه)، ما دو مقام روس را از آمریکا در پاسخ به این حمله اخراج کردیم.

بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» ‌سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران هفته گذشته اعلام کرد که ویدئوی منتشر شده از چنین حادثه ادعایی بیش از هر چیز دیگر یک دیپلمات آمریکایی را در حال حمله به افسر پلیس روسی به تصویر می‌کشد.

زاخارووا در ادامه تأکید کرد که دیپلمات آمریکایی یک مأمور سازمان سیا بوده که همان شب از یک عملیات اطلاعاتی باز می گشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی