English

حمله داعش به مرقد فرزند امام هادی(ع) در عراق ناکام ماند

داعش در عملیاتی انتحاری، در تخریب بارگاه امامزاده محمد فرزند امام هادی در عراق ناکام ماند اما موفق شد جان حداقل ۳۵ عراقی را بگیرد.

حمله داعش به مرقد فرزند امام هادی(ع) در عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری موج، عناصر تروریستی داعش شامگاه پنجشنبه در استان «صلاح الدین» عراق به مرقد محمد بن الامام هادی (ع) در شهر «بلد» حمله کردند.

گروه اطلاع رسانی «الاعلام الحربی» در این زمینه گزارش داد که عناصر داعش ابتدا حملات خمپاره‌ای به سوی مرقد داشتند و پس از آن سه حمله انتحاری را انجام دادند.

به گزارش این گروه، تروریستها در مرحله بعد به محض اینکه به درب بیرونی مرقد شریف رسیدند به سوی زوار تیراندازی کردند.

بنا بر این گزارش، در پی تیراندازی و انفجار انتحاری ۳۵ غیر نظامی شهید و ۴۵ نفر دیگر زخمی شدند. تروریستها قصد داشتند مرقد مطهر را تخریب کنند که موفق به انجام آن نشدند.

الاعلام الحربی در ادامه گزارش خود می‌نویسد، پس از آن دو انتحاری خود را در بازار کناری مرقد منفجر کردند و تروریست سوم نیز کشته شده و کمربند انفجاری او خنثی می شود. در واقع انتحاریها وارد مرقد شریف نشدند و حمله در اطراف حرم انجام شد.

«عماد الزهیری» فرمانده عملیات سامراء نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی پیش از اینکه دو انتحاری داعش بتوانند وارد مرقد مطهر شوند آنان را از پای درآوردند.

وی تأکید کرد که این عملیات تروریست منطقه اطراف مرقد سید محمد(ع) را با موشک هدف قرار داد و تروریستها پیش از آنکه به ورودی مرقد برسند به صورت پراکنده به سوی زوار آتش گشودند.

نیروهای «الحشد الشعبی»(بسیج مردمی) نیز یک انتحاری را که در پشت مغازه های تجاری نزدیک به مرقد مخفی شده بود دستگیر کرده، راههای ورودی و خارجی به این شهر را بستند و پس از آن محوطه مرقد را پاکسازی کردند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که پس از کشتن دو فرد مسلح داعش که قصد داشته اند از مکان حمله قرار کنند موفق شده است دو کمربند انفجاری را خنثی کند.

«صلاح احمد الجبوری» استاندار صلاح الدین نیز به فرماندهان امنیتی در شهر بلد دستور داد که عاملان انتحاری را محاصره کنند و آنان را از پای درآورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه