English

عربستان آماده اعزام نیروی ویژه عربستان به سوریه است

وزیر خارجه سعودی در دیدار با همتای آمریکایی خود بار دیگر ادعا کرد که آماده است نیرو به سوریه اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری موج، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پیشنهاد جدید عربستان سعودی برای مداخله زمینی در ز پرده برداشت.

کربی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اعلام کرد که «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی خود ادعا کرده است که به بهانه مبارزه با داعش می‌خواهد نیروی نظامی به سوریه اعزام کند و در این دیدار مسئله انتقال قدرت در سوریه بررسی شد.

وی همچنین گفت که بحثو بررسی بر سر نقش عربستان در مبارزه با داعش جدید نیست و در گذشته این مسئله بررسی شده است و گفت‌وگو در این زمینه ادامه خواهد داشت.

کربی همچنین ادعا کرد: پنهان نیست که ما تلاش علیه داعش را بررسی می‌کنیم و عربستان نقش مهمی در ائتلاف و گروه[موسوم به] حامیان سوریه دارد. این ایده توسط مقامات عربستان بررسی شد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: «پیشنهاد عربستان را جدی برداشت می‌کنیم، ولی هنوز به تصمیم نهایی درباره آن نرسیده‌ایم. درباره طرحهای نظامی نیز سخن نمی‌گویم. گفتیم که در این دیدار پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو[به سوریه] بررسی شد. این نخستین بار نیست که این مسئله بررسی شد».

عربستان سعودی چند ماه پیش اعلام کرده بود که آماده مداخله زمینی در سوریه است. عربستان مدعی است که هدفش از اعزام نیرو به سوریه مبارزه با داعش در این کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه