English

نمی توانیم روابط با ترکیه را در عرض چند روز عادی سازی کنیم

کرملین امروز(سه شنبه) اعلام کرد، به رغم ابراز تاسف رئیس جمهور ترکیه از حادثه سرنگون کردن جنگنده روسی در نوامبر سال گذشته، به بیش از چندین روز زمان نیاز است تا روابط میان روسیه و ترکیه ترمیم شود.

به گزارش خبرگزاری موج؛ پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود، عذرخواهی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از حادثه سرنگون شدن جنگنده روسیه در سال گذشته میلادی در مرز سوریه، شرط ترمیم روابط دو کشور است.

اردوغان بعد از نوشتن نامه‌ای به پوتین برای ابراز تاسف از بابت این حادثه، گفت که اکنون به اعتقاد وی آنکارا سریعا با مسکو روابطش را عادی خواهد کرد.

با این حال کرملین امروز واکنش محتاطانه‌ای نشان داد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت: نباید تصور شود که ما می توانیم در عرض چند روز همه چیز را عادی سازی کنیم اما تلاش‌ها در این مسیر ادامه خواهد یافت.

پسکوف گفت: پوتین رئیس جمهور روسیه بیش از یک بار تمایل خود را برای داشتن روابط خوب با ترکیه و مردم این کشور ابراز کرده است. اکنون یک گام بسیار مهم در این راستا برداشته شده است.

به گفته سخنگوی کرملین، پوتین و اردوغان قرار است روز چهارشنبه به ابتکار مسکو یک گفت‌وگوی تلفنی برگزار کنند. در همین حال بنعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز امروز گفت که کشورش به روسیه بابت سرنگونی این جنگنده غرامت پرداخت نخواهد کرد.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که یک سری رویه‌های قانونی علیه فردی که مسئول کشتن خلبان روسی این جنگنده است در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه