English

صدور حکم برای مجریان تلویزیون مصر؛

زندان ۲ مجری تلویزیون به دلیل اعتراض به سیاست‌های السیسی

دادگاه مصر در ادامه سریال صدور احکام حبس و اعدام برای معترضین به سیاست‌های رژیم این کشور، ۲ مجری تلویزیون را به اتهام اعتراض به سیاست‌های السیسی به ۲ سال حبس محکوم کرد.

زندان ۲ مجری تلویزیون به دلیل اعتراض به سیاست‌های السیسی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه کیفری الدقی(غرب قاهره) دو مجری تلویزیون را به اتهام تحریک علیه دولت و تمسخر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر را به ۲ سال حبس محکوم نمود.

بر اساس این گزارش، دادگاه مذکور این دو متهم به نام های محمد ناصر و معتز مطر را که از مجریان دو شبکه الشرق و مکملین هستند، به صورت غیابی محاکمه و حکم حبس ۲ ساله و ارائه وثیقه به ارزش ۵ هزار پوند(حدود ۵۰۰ دلار) محکوم کرد.

اتهام این دو نفر تحریک علیه دولت، پخش شایعات علیه نیروهای مسلح، پلیس و موسسات دولت و تمسخر رئیس جمهور مصر، نشر اکاذیب و تحریک مردم به شرکت در تظاهرات روز ۲۵ ژانویه عنوان شده است.

پیش از این دادگاه در تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۵ معتز مطر را به اتهام تلاش برای براندازی دولت و تحریک علیه موسسات دولت و تحریک مردم به خشونت علیه نیروهای ارتش و پلیس به ۱۰ سال حبس محکوم کرده بود.

همچنین دادگاه مذکور در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۵ محمد ناصر را به صورت غیابی محاکمه و وی را به اتهام تحریک برای براندازی دولت، پخش شایعات و تحریک به قتل افسر پلیس به ۸ سال حبس محکوم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی