English

۱۴ شهروند افغانستان در حمله پهپادی آمریکا کشته شدند

گروگانهایی که در ولایت قندوز در شمال افغانستان در بند مخالفان مسلح قرار داشتند، در حملات پهپادی آمریکا کشته شدند و دولت کابل نیز در خصوص این حادثه واکنشی نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری موج؛ مقامات و مردم محلی در شهرستان «چهاردره» ولایت قندوز افغانستان، اعلام کردند: گروگانهای که چندی قبل در جاده کابل - قندوز توسط مخالفان مسلح ربوده شده بودند، شب گذشته در حملات پهپادی آمریکا کشته شدند.

«داوود ابراهیم‌خیل» رئیس پزشکی قانونی ولایت قندوز، امروز گفت که تاکنون اجساد شش نفر از این گروگانها به این مرکز انتقال یافته است.

وی افزود که معاینه‌های ابتدایی نشان می‌دهد که این افراد در نتیجه انفجار و اصابت موشک کشته شدند.

چندی قبل، «هجرت‌الله اکبری» سخنگوی پلیس ولایت قندوز گفته بود که افراد ناشناس مسلح حدود ۲۰۰ تن را از ولایت «قندوز» در شمال شرق افغانستان ربودند.

وی ادامه داده بود که بیشتر این افراد ربوده شده آزاد شدند اما حدود ۲۰ تن دیگر از آنها در بند مخالفان مسلح گرفتارند.

اکبری اعلام کرده بود که قربانیان این حادثه سوار بر اتوبوس‌هایی به سمت مرکز شهر قندوز در حرکت بودند اما افراد مسلح راه این وسایل نقلیه را در منطقه «علی آباد» حدود ساعت ۳:۳۰ بامداد سد کردند که ۶ تن از این مسافران در همان محل کشته شدند و حدود ۱۸۰ تن دیگر از آنها شامل زنان و کودکان به «عمرخیل» روستای دورافتاده‌ای در منطقه ولایتی «چهاردره» منتقل شدند.

سخنگوی پلیس ولایت قندوز گفته بود که افراد مسلح به محض رسیدن به این روستا چندین تن دیگر را کشتند. هنوز مشخص نیست که چطور و چرا بیشتر گروگان‌ها آزاد شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه