English

بانک‌ها و شرکت‌های دنیا بدانند مبادله با ایران خطرناک است

دو نماینده مجلس سنای آمریکا، چند روز بعد از باقی ماندن ایران در فهرست سیا «کارگروه اقدام مالی»، درباره مبادله با ایران به شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ «مارک کرک»، نماینده ایالت «ایلینوی» در مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای روز دوشنبه به شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی درباره تجارت با ایران هشدار داد.

وی در این بیانیه نوشته است: «بانک‌ها و شرکت‌های دنیا باید این را بدانند که مبادله با ایران کماکان متضمن ریسک و خطرناک است.»

بیانیه آقای «کرک»، چند روز بعد از آن صادر شده که «کارگروه اقدام مالی»، نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، نام ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه خود حفظ کرد.

«الیوت انگل»، دیگر عضو مجلس سنا نیز در بیانیه‌ای روز دوشنبه ضمن استقبال از قرار گرفتن مجدد ایران در فهرست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی گفته تا زمانی که تهران به حمایت از حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی ادامه می‌دهد، موسسات مالی باید از مراوده با این کشور خودداری کنند.

نمایندگان کنگره آمریکا، پیش از صدور این بیانیه، بارها از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری کشورشان خواسته بودند از نفوذش در «کارگروه اقدام مالی» برای جلوگیری از رأی احتمالی این نهاد بین‌المللی به خروج ایران از فهرست کشورهای «متضمن خطر» جلوگیری کند.

«الیوت انگل» در بیانیه‌اش تأکید کرده کنگره این موضوع را همچنان تحت نظر خواهد داشت.

اهمیت بیانیه ضد ایرانی «کارگروه اقدام مالی» آنجا است که نهادهای مالی و بانکی بزرگ دنیا و حتی موسسات کوچک مالی در اتحادیه اروپا و آمریکا مواضع و اعلامیه‌های این گروه را به عنوان معیار ریسک همکاری با طرف تجاری‌شان در نظر می‌گیرند.

دولت آمریکا و سایر اعضای گروه ۱ + ۵ به موجب توافق هسته‌ای با ایران، - موسوم به «برجام» که از چند ماه پیش اجرایی شده - متعهد به خودداری از انجام اقداماتی هستند که تجارت مشروع با تهران را سد می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی