English

خرید کشتی روسی از سوی هند

​دولت هند راه را برای بزرگترین معامله خود با روسیه همواره کرده و گزارش شده که دهلی نو قصد امضای قراردادی با مسکو به منظور خرید ۲.۲ میلیارد دلار کشتی جنگی از روسیه را دارد.

خرید کشتی روسی از سوی هند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل ازشبکه خبری آرتی، این معامله در حالی رخ می‌دهد که تهدید تحریم‌های آمریکا علیه هند به منظور بازداشتن این کشور از معامله با روسیه نیز وجود دارد.

روزنامه اکونومیک تایمز به نقل از منابعی گزارش داد هند به رغم احیای روابط دفاعی خود با آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی اکنون به سراغ روسیه رفته تا چهار کشتی جنگی جدید برای نیروی دریایی خود به دست آورد.

براساس این گزارش این توافق قرار است در نشستی میان نارندرا مودی، نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۵ اکتبر(۱۳ مهر) در شهر دهلی امضا شود.

براساس این توافق هند ناوچه‌های پیشرفته از کلاس "تالوار" که به عنوان ناوچه‌های "پروژه ۱۱۳۵۶" مشهور هستند به دست خواهد آورد.

بر همین اساس دو فروند از این ناوچه‌ها از همان ابتدا در کارخانه کشتی سازی گوآر در خاک هند ساخته خواهد شد که مابقی آنها از جانب روسیه فرستاده خواهند شد.

طبق گزارش  اکونومیک تایمز هند تاکنون برای خریداری سلاح از روسیه به سبب تحریم‌های مالی آمریکا با مشکل روبرو بوده است.

این تحریم‌ها طبق قانون کاتسا و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه وضع شده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد که هند قصد دارد این توافق را با به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا به سرانجام برساند و می‌خواهد برای دور زدن تحریم‌های آمریکا از روپیه به جای دلار استفاده کند.

نیرمالاسیتها رامان، وزیر دفاع هند گفته است: کشورش اجازه نخواهد داد روابطش با روسیه تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار بگیرد.

او همچنین گفت: مذاکرات با روسیه برای خرید سامانه اس – ۴۰۰ نیز تقریبا به پایان رسیده‌ و این نشان دهنده این است که احتمالا هند این توافق را نیز نهایی خواهد کرد.

در ابتدای سپتامبر هند یک توافق مهم نیز با آمریکا امضا کرد که براساس این توافق هند به سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته دست پیدا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه