English

نقشه‌ جنگ سعودی ها با ایران و راه های پیروزی عربستان

یک مشاور نظامی عربستانی در نامه‌ای به ملک سلمان، از جنگ احتمالی با ایران و کارهایی که سعودی‌ها باید برای شکست دادن ایران انجام دهند، صحبت کرده است.

نقشه‌ جنگ سعودی ها با ایران و راه های پیروزی عربستان

به گزارش خبرگزاری موج؛ وبگاه آمریکایی «دیلی بیست» دریادداشتیبه بررسی نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در اداره این کشور پرداخته و نوشت او بطور مستقیم و غیر مستقیم(از طریق نواب جنگی) با ایران درگیر شده و قصد دارد نفوذ آن را در منطقه کاهش دهد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به سفر محمد بن سلمان به آمریکا و ملاقات با «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور، آمده است: او از زمان انتخاب شدن به جانشینی پادشاه عربستان و وزارت دفاع این سلطنت، توجه جهان را با اقداماتی مانند حمله به یمن جهت کاهش نفوذ ایران در منطقه، به خود جلب کرده است.

بر این اساس، او در دیدارش با اوباما درباره آنچه که اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه عنوان شده صحبت و برسر کشف راه‌هایی برای کاهش تنش‌ها توافق کردند. البته منظور از کاهش تنش‌ها در اینجا، شکاف روبه‌افزایش میان عربستان و آمریکا و همچنین تقابل ریاض با تهران است.

دیلی بیست با ادعای اینکه ایران احیا شده از نظر آمریکا تهدید وجودی شناخته نمی‌شود، نوشت: سلطنت سعودی از طرف دیگر اما از سوی جمهوری اسلامی تهدید زیادی احساس می‌کند. اقدامات واشنگتن در نزدیک شدن به تهران یکی از چندین دلیلی است که عربستانی‌ها را متقاعد کرد بیش‌ از این نمی‌توانند به آمریکا برای حمایت از خودشان حساب کنند.

این وبگاه آمریکایی در ادامه نامه‌ای از سرهنگ سعودی «فارِس بن سیف الحربی» یکی از مشاوران ملک سلمان پادشاه عربستان خطاب به او آورده که در آن برنامه‌ای برای «نبرد غیرقابل اجتناب با فارس‌ها و شیعیان» ارائه شده است.

در ابتدای این نامه با اذعان به هوش سرشار و تعداد زیاد(سربازان) ایران آمده است: «برای شکست دادن نقشه‌های سلطه آنان، ما هم باید قوی و باهوش باشیم اما باید مطمئن شویم که تنها نمی‌جنگیم. زمانی می‌توانستیم روی آمریکایی‌ها حساب کنیم اما دیگر نمی‌شود. یکی از مهمترین تهدیداتی که شیعیان دارند، علیه زیرساخت‌های نفتی ما در خلیج(فارس) است. نیروهای دریایی، موشکی و نامنظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پالایشگاه‌ها و تاسیسات نفتی ما در سواحل است.»

بن‌سیف راه‌هایی را که برای دفاع از خود در برابر ایران دارند، اینگونه توضیح می‌دهد: «باید سرمایه گذاری خود در نیروهای هوایی، دریایی و پدافند استاندارد ناتو را ادامه دهیم. هم‌اکنون نیز در جریان فرایند دریافت زیردریایی‌هایی از آلمان و ارتقای سامانه‌های موشکی پاتریوت هستیم. اما بجای خرید کشتی‌های جنگی گران قیمت آمریکایی باید ناوچه‌های کوچک‌تر و شناورهای گشتی سریعتر جهت مقابله با خیل عظیم قایق‌های تهاجمی ایران در خلیج(فارس) بخریم.

جوخه فعلی هلیکوپترهای آپاچی باید در نزدیکی الظهران مستقر شوند، زیرا آمریکایی‌ها می‌گویند آپاچی و موشک‌های هل‌فایر می‌توانند علیه شناورهای دریایی کوچک موثر باشند.»

این نظامی عربستانی با فراتر گذاشتن پا، پیشنهاد حمله به ایران داده و افزود: «دفاع کافی نیست. باید ظرفیت حمله به زیرساخت‌های نفتی و گازی ایران را بدست آوریم. برای این کار باید از فارس‌ها یاد گرفته و موشک‌های ضدکشتی مستقر در ساحل و موشک‌های بالستیک بیشتر برای تهدید زیرساخت‌های آنها و اشاعه قدرت از ساحل‌هایمان اختیار کنیم.»

وی با بیان اینکه چین، روسیه و پاکستان کشورهای مناسبی برای تهیه موشک‌های ضدکشتی و بالستیک هستند، توضیح داد: «باید از امارات متحده عربی هم درس بگیریم و نیروی زمینی و دریایی اعزامی داشته باشیم. متاسفانه مملکت ما از نظر نیروی انسانی منظم و منعطف برای جهت یادگیری شیوه جدید نبرد کمبود دارد. به این دلیل باید مزدوران باکیفیت استخدام کنیم.»

بن‌سیف در ادامه تصریح کرد که هنوز هم می‌توانند برای آموزش نیروهایشان روی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) حساب کنند و نوشت: «حتی تکفیری‌های جمعیت ما نیز نقشی در جنگ آتی دارند. تکفیری‌های داعش و جبههالنصره در خط مقدم نبرد با شیعیان قرار دارند. با اینکه این گروه‌ها هیچ علاقه‌ای به خانواده یا سلطنت ندارند اما می‌توانند برای منحرف کردن توجه فارس‌ها استفاده شوند.»

مشاور پادشاه عربستان با بیان اینکه ارتش مصر می‌تواند علیه تهاجم زمینی ایران ارزشمند باشد، اضافه کرد: «ترکیه هم به مقابله با شیعیان علاقه دارد. دلایل کمی وجود دارد که در جنگ آتی، ترکیه طرف ایران را بگیرد. حمایت آنکارا(از ما) تضمین شده خواهد بود اگر ما نیز اطمینان دهیم که در مسئله کردها دخالت نمی‌کنیم.»

در ادامه این نامه با اشاره به خصومت تاریخی یهودیان با فارس‌ها آمده است: «با اینکه نابودی صهیونیست‌ها در طولانی مدت غیرقابل اجتناب است اما در کوتاه یا میان مدت می‌توانند نقش مهمی علیه فارس‌ها داشته باشند. البته همکاری آشکار غیرممکن است. صهیونیست‌ها ارتباط نزدیکی با قوم بلوچ ایران دارند.»

بن‌سیف در پایان تاکید کرد: «آمریکایی‌ها چالش دیپلماتیک بزرگی هستند. اگر در جنگ با ما(عربستان) باشند، نبرد کوتاه و قاطع خواهد بود. بدون آنها ما خطر تکرار اشتباه صدام در جنگ با ایران را به جان می‌خریم. هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دیگران ارجح است. لطفا در نظر داشته باشید که تحت هر شرایطی، جنگ پیش‌رو سخت خواهد بود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی