English

ارتباط جدیدی با ایران نداریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید دولت‌اش فقط برای توافق هسته‌ای و مسئله سوریه با ایران وارد تعامل شده و امیدوار است این تماس‌ها به بهبود رفتار ایران منجر شود.

به گزارش خبرگزاری موج؛ «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در میان خبرنگاران گفت که کشورش تنها برای اجرایی شدن توافق هسته‌ای با ایران وارد تعامل شده و به غیر از تماس‌ها در قالب گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، هیچ «ارتباط جدیدی» با ایران برقرار نشده است.

کربی این سخنان را در پاسخ به سوالی در خصوص تأثیر «روابط جدید ایران و آمریکا» بر نوع مداخله واشنگتن در تنش میان ریاض و تهران بر زبان راند.

سخنگو گفت: «هیچ رابطه جدیدی با ایران نداریم؛ روابط ما فقط در خلال تلاش برای اجرایی شدن توافق هسته‌ای و در قالب گروه بین‌المللی حمایت از سوریه بود؛ ما امیدواریم که این تلاش‌ها به بهبود رفتار ایران بیانجامد و اگر اینطور شد، ما پذیرای گزینه‌های جدید خواهیم بود.»

جان کربی به گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در خصوص یافت شدن بقایای اورانیوم با غنای لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای در پارچین هم واکنش نشان داد.

سخنگو بدون تأیید یا تکذیب گفته‌های «مقام آمریکایی» که منبع خبر وال‌استریت‌ژورنال بوده، گفت: «این گزارش ثابت کرد که نگرانی‌های ما در خصوص سابقه تسلیحاتی برنامه هسته‌ای ایران درست بوده البته وجود این ذرات کم‌مقدار، به خودی خود چیزی را ثابت نمی‌کند.»

کربی انتشار این خبر در وال‌استریت‌ژورنال را موفقیتی برای آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای هم دانست و گفت: «این‌ که آژانس توانسته بقایای این مواد را پیدا کند، تأیید می‌کند که این نهاد خیلی حرفه‌ای و گزینه مناسب برای راستی‌آزمایی(توافق هسته‌ای) است.»

یکی از خبرنگاران در خصوص خبر ناکام ماندن تلاش تروریست‌ها برای عملیات در پایتخت ایران سوالی پرسید.

سخنگو گفت که بهتر است در این خصوص از مقامات ایرانی سوال پرسیده شود «ولی بهرحال می‌دانیم که داعش تهدیدی برای همه ملت‌های منطقه است.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی