English

خشونت جنسی تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی حذف خشونت جنسی در مخاصمات، ‌۱۹ ژوئن ۲۰۱۶ برابر با ۳۰ خرداد ماه جاری گفت: خشونت جنسی به درستی به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی، نقض جدی حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر و مانعی عمده برای آشتی پس از جنگ و توسعه اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

خشونت جنسی تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری موج؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است: " جهان همچنان شاهد سطوح هولناکی از خشونت جنسی در زمان جنگ است. در برابر بلایی که زنان، دختران، پسران و مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هیچ منطقه‌ای ایمن نیست. همچنین پیشرفت روشن و حرکت سیاسی بی‌سابقه‌ای برای پرداختن به این جرایم صورت گرفته است.

در حال حاضر خشونت جنسی به عنوان راهبردی عمدی به رسمیت شناخته می‌شود که برای گسستن بافت جامعه؛ کنترل و ترساندن جوامع و راندن افراد از خانه‌هایشان به کار می‌رود. خشونت جنسی به درستی به عنوان تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی، نقض جدی حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر و مانعی عمده برای آشتی پس از جنگ و توسعه اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

وجود پرونده‌هایی مهم علیه رهبران سیاسی و نظامی حاکی از به پایان رسیدن دوره بی‌کیفرمانی برای خشونت جنسی به عنوان تاکتیک تروریسم است. داعش، بوکو حرام و سایر گروه‌های افراطی از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای جذب و کنترل پیکارجویان و ایجاد درآمد استفاده می‌کنند.

زنان، مردان، دختران و پسران ربوده شده از راه آزار ددمنشانه جسمی و جنسی، ازدواج کودکان و ازدواج اجباری و بردگی جنسی در مقیاسی بزرگ از ضربه‌های روحی طاقت فرسا رنج می‌برند.

ربودن بیش از ۲۰۰ دختر از چیبوک در نیجریه و تداوم فاجعه زنان و دخترانی که دستخوش ازدواج اجباری یا بردگی جنسی از سوی گروه‌های افراطی در خاورمیانه هستند، دو مورد از هولناکترین نمونه‌های استفاده از خشونت جنسی به عنوان تاکتیک تروریسم است. اینجانب آزادی فوری همه کسانی که به اسارت گرفته شده‌اند و مراقبت و حمایت از آنانی را خواستارم که بازگشته‌اند و ممکن است از انزوای اجتماعی و افسردگی رنج برند.

چه بسا زنان و دختران باردار به حمایت تخصصی پزشکی و روانی – اجتماعی نیاز داشته باشند، و این حمایت باید خود کودکان را در برگیرد؛ کودکانی که ممکن است از عدم پذیرش کامل رنج برند. "

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل در پایان تاکید کرد: شرم و ننگ اجتماعی رویاروی این زنان و کودکان باید متوجه مرتکبان بی رحم خشونت شود. باید به دفاع از زنان، دختران، مردان و پسرانی ادامه دهیم که پیکرهایشان برای مدت زمانی بسیار طولانی غنایم جنگی قلمداد می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه