English

تلاش سناتور سابق آمریکایی برای جلوگیری از همکاری هند و ایران

رئیس تشکیلات صهیونیستی متحد علیه ایران هسته‌ای به مقامات هندی درباره تعمیق روابط با ایران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ «جوزف لیبرمن» سناتور سابق آمریکایی و رئیس تشکیلات صهیونیستی متحد علیه ایران هسته ای در مطلبی تحت عنوان «ایران به جای حل مشکلات می تواند مشکل ساز شود» که در سایت «نیو ایندین اکسپرس» منتشر کرد به مقامات هندی درباره تعمیق روابط با ایران هشدار داد.

وی در این مطلب با پرداختن به خصومت های موجود بین ایران و رژیم صهیونیستی و همچنین اختلافات موجود بین ایران و عربستان سعودی و عدم همراهی ایران با سیاست های آمریکا در منطقه و سوریه و حمایت های ایران از دولت سوریه و حزب الله لبنان مقامات هند را را بطور تلویحی تهدید می کند.

وی در بخشی از مطلب خود می نویسد: من به عنوان یک سناتور آمریکایی می توانم به شما بگویم که داشتن رابطه برای کشورهایمان طبیعی و مهم است. «ناراندا مودی» نخست وزیر هند در جریان دیدار خود از واشنگتن در کنگره آمریکا در اهمیت رابطه کشورش با آمریکا گفت که رابطه با آمریکا کشور و شهروندان هندی را از تروریست و حملات سایبری به زیرساخت های این کشور محافظت می کند.

وی در ادامه با تهدید ضمنی هند می نویسد: به خاطر همین سه دلیل است که می گوییم اقتصاد و قدرت دیپلماتیک هند بیشتر از این نباید برای جسورتر کردن ایران که بعد از توافق هسته ای هم به سیاست ههای خود در منطقه ادامه می دهد به کار گرفته شود.

لیبرمن با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم خطاب به هندی ها مدعی است: در ایران تجارت با فعالیت های تروریستی گره خورده است و اگر شرکتهای هندی توافقی با ایران انجام دهند به حمایت از تروریسم می پردازند. اگر نخست وزیر مودی نگران تروریسم و حملات سایبری آنها به زیرساخت های هند است باید مد نظر داشته باشد که دادگستری آمریکا ۷ ایرانی را به تلاش برای حملات تروریستی سایبری به آمریکا متهم کرده است.

وی در ادامه تهدیدات خود علیه هند می نویسد: تجارت با ایران می تواند فرصت های اقتصادی زیادی را در کشورهایی که مخالف سیاستهای ایران هستند را از بین ببرد مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری.

سناتور سابق آمریکایی می نویسد ورود هند به بازار ایران که دارای تولید ناخالص ملی ۴۰۰ میلیون دلاری است را قماری برای هند می خواند که در سوی دیگر بازار ۳۲ تریلیون دلاری آمریکا و متحدانش قرار دارد.

وی در انتها با تهدید هند می نویسد: هر چند ایران می تواند بخشی از مشکلات انرژی هند را حل کند اما هند می تواند برای حل مشکل خود در این زمینه راه های بهتری بیابد. علاوه بر مشکلات اقتصادی همکاری با ایران می تواند برای هند مشکلات دیپلماتیک، سیاسی و امنیتی زیادی را در پی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه