English

رئیس پلیس سابق استانبول در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت شد

خبرگزاری دولتی ترکیه از بازداشت رئیس پلیس سابق استانبول و تعدادی از استانداران و ۹ خبرنگار در ادامه تحقیقات دولت در خصوص کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای خبر داده است.

رئیس پلیس سابق استانبول در ارتباط با کودتای نافرجام بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری موج، دفتر دادستان استانبول حکم بازداشت حسین کاپکین رئیس پلیس سابق استانبول به‌همراه تعدادی از استانداران را صادر کرده است. حکم بازداشت این افراد پس از آن صادر شده است که شواهد جدیدی در ارتباط با فعالیت‌های مالی جنبش فتح‌الله گولن به دست آمده است.

کاپکین در شهر ازمیر بازداشت شده است. دولت ترکیه بارها فتح‌الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای ۱۵ جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به‌بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

تاکنون هزاران نفر در بخش‌های آموزش، بهداشت و درمان و ارتش ترکیه و سایر بخش‌ها بازداشت یا از کار برکنار شده‌اند.

۸ استاندار از جمله حسین آونی موتلو استاندار سابق استانبول نیز بازداشت شده‌اند. این گزارش افزود: ۹ خبرنگار نیز در عملیات پلیس در استانبول و آنکارا دستگیر شده‌اند.

این عملیات پس از آن انجام شده است که دادستان استانبول حکم بازداشت ۳۵ خبرنگار را به‌اتهام ارتباط داشتن با جنبش گولن صادر کرده است. ۱۸ خبرنگار تاکنون از ترکیه خارج شده‌اند و مقامهای رسمی در حال جستجو برای یافتن ۸ خبرنگار دیگر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه