English

اسکان ۱۰ هزار آواره سوری در آمریکا

سفیر آمریکا در اردن از دستیابی این کشور به هدف تعیین شده برای پذیرش ۱۰ هزار آواره سوری در برنامه اسکان یک ساله طی روزهای آینده خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری موج، آلیس ولز سفیر آمریکا در اردن امروز یکشنبه پس از دیدار با خانواده های سوری که در حال عزیمت به کالیفرنیا و ویرجینیا هستند، تاکید کرد: آمریکا طی هفته جاری به هدف یک ساله خود برای اسکان ۱۰ هزار آواره سوری دست خواهد یافت.

برنامه اسکان آوارگان به یکی از بحثهای داغ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا آوارگان سوری را یک تهدید بالقوه علیه امنیت ملی این کشور ارزیابی کرده است.

ترامپ همچنین قول داده است تا همه مهاجران غیر قانونی را از آمریکا اخراج کند. ولز در ادامه تصریح کرد: هدف اسکان ۱۰ هزار آواره سوری در سال مالی ۲۰۱۶ میلادی، دوشنبه دست یافتنی خواهد شد. طی ۲۴ ساعت آینده صدها آواره سوری دیگر از اردن وارد آمریکا می شوند.

برنامه اسکان آوارگان سوری شامل آسیب پذیرترین افراد خواهد شد شامل کسانی که در معرض خشونت یا شکنجه قرار داشتند یا بیمار هستند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از سوریه گریخته اند. اردن حدود ۶۶۰ هزار مهاجر سوری را پذیرفته است و این مساله فشار زیادی را به اقتصاد اردن وارد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه