English

کاخ سفید انفجار «غازیانتپ» ترکیه را محکوم کرد

کاخ سفید انفجار تروریستی شهر «غازیانتپ» ترکیه را محکوم و اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر آتی به آنکارا درباره مقابله با تروریسم با مقامات ترکیه به مذاکره خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری موج، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای انفجار تروریستی شب گذشته در شهر «غازیانتپ» را محکوم کرد.

در بیانیه کاخ سفید ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهر «غازیانتپ» از بحثو بررسی «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی خود به ترکیه پیرامون مسأله تروریسم خبر داد.

بر این اساس، «نِد پرایس» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در این باره گفت: مرتکبین این اقدام در عملی مذبوحانه به انفجار در یک مراسم عروسی روی آوردند.

وی با فراموش کردن کمک های پیدا و پنهان کشورش به تروریست های داعش با هدف براندازی حکومت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در بیش از ۵ سال گذشته، مدعی شد: ما در کنار ترکیه در مقابل اَشکال مختلف تروریسم خواهیم بود.

این امر به مثابه مهر تأییدی بر اظهارات امروز رئیس جمهور ترکیه است که این حمله تروریستی را به گروهک تکفیری داعش نسبت داده بود.

گفتنی است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز در یک سخنرانی زنده تلویزیونی، عامل انتحاری انفجار تروریستی شب گذشته در شهر «غازیانتپ» را بین ۱۲ تا ۱۴ سال عنوان کرده بود.

وی در ادامه اعلام کرده بود که در این حادثه تروریستی ۶۹ نفر زخمی شدند که حال ۱۷ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است، یک عامل انتحاری امروز بمب همراه خود را در نزدیکی محل برگزاری یک مراسم عروسی در این شهر واقع در جنوب ترکیه منفجر کرد.

شبکه تلویزیونی «اِن تی وی» ترکیه نیز در گزارشی با اشاره به وقوع «حمله ای تروریستی» در غازیانتپ تاکید کرد هدف این حمله، یک مراسم عروسی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه