English

آغاز سفر آفریقایی «جان کری» از روز دوشنبه

وزیر خارجه آمریکا از روز دوشنبه هفته جاری سفر خود را از کنیا آغاز و پس از نیجریه عازم عربستان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر خارجه آمریکا قرار است سفر دوره ای خود به چند کشور آفریقایی را از روز دوشنبه هفته جاری آغاز کند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جریان این سفر، روز دوشنبه پس از ورود به آفریقا قرار است با مقامات عالیرتبه کشورهای کنیا و نیجریه درباره مقابله با تروریسم و سایر مسائل مهم بین‌المللی و منطقه ای رایزنی کند. وی سپس عازم عربستان سعودی شده تا تهاجم این کشور علیه یمن را با مسئولین سعودی و هیأتی چند جانبه مورد بحثو رایزنی قرار دهد.

کری روز دوشنبه ابتدا با «اوهورو کنیاتا»(Uhuru Kenyatta) رئیس جمهور کنیا دیدار و سپس سه شنبه و چهارشنبه نیز در ادامه سفر آفریقایی خود با «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه پیرامون اوضاع نابسامان اقتصادی این کشور و تلاش های نیجریه برای مقابله با فساد رایزنی خواهد کرد.

به گزارش این پایگاه خبری، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز به عربستان سعودی رفته و درباره اوضاع یمن با مقامات ریاض گفتگو کند.

در مذاکراتی که در عربستان به انجام خواهد رسید، مقامات عربستان، وزیران خارجه انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز حضور خواهند داشت. همچنین «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن نیز در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه