English

رهگیری هواپیمای ارتش سوریه بوسیله جنگنده‌های آمریکایی

وزارت دفاع آمریکا مدعی شده به ارتش سوریه درباره بمباران مواضع کردها در حسکه هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری موج، پنتاگون روز جمعه با متهم کردن سوریه به بمباران مناطقی در شهر «حسکه» در نزدیکی مناطق عملیاتی نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان کرد موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی را برای هشدار به هواپیماهای سوخو ۲۴ سوریه راهی این مناطق کرده است.

بر اساس گزارش راشاتودی، «جف دیویس»، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران ادعا کرد دو فروند هواپیمای سوخو ۲۴ نیروی هوایی سوریه روز پنجشنبه مواضع کردها در داخل شهر «حسکه» در شمال شرق سوریه، و در نزدیکی این شهر را بمباران کرده است.

مطابق این ادعا، جنگنده‌های سوریه مناطقی در نزدیکی مواضع نیروهای عملیات ویژه آمریکا که در حال همکاری با نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» متشکل از «یگان‌های مدافع خلق» و شبه‌نظامیان عرب هستند را هدف قرار داده بودند.

سخنگوی پنتاگون می‌گوید به نیروهای آمریکایی دستور عقب‌نشینی از منطقه داده شد. هیچ نیروی آمریکایی در حملات سوریه زخمی نشد.

«دیویس» اضافه کرد همزمان با آغاز حملات سوریه، «نیروهای دموکراتیک سوریه» تلاش کردند از طریق فرکانس‌های رادیویی با جت‌های سوری ارتباط برقرار کنند، اما پاسخی دریافت نکردند. وی همچنین تصریح کرد که جنگنده‌های آمریکایی هواپیماهای سوریه را رهگیری کرده‌اند.

دیویس گفت: «این اقدام برای محافظت از نیروهای ائتلاف انجام شد. ما این را روشن کردیم که هواپیماهای آمریکا از نیروهای روی زمین، در صورتی که تهدید شوند، دفاع خواهند کرد.»

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد که آمریکا هم‌اکنون گشت‌های هوایی در منطقه را افزایش داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه