English

سیاست آنکارا در قبال دمشق منبع بسیاری از مشکلات

معاون نخست وزیر ترکیه مشکلات فراوان کنونی این کشور را ناشی از سیاست های آنکارا در قبال دمشق برشمرد.

به گزارش خبرگزاری موج، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که منشا مشکلات زیادی که این کشور امروز با آن مواجه است سیاست های آنکارا در قبال دمشق است.

این اظهارات کورتولموش به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای و در ترسیم اوضاع ترکیه بعد از این وقایع در جمع شماری از اساتید دانشگاه و روزنامه نگاران این کشور عنوان شده است.

روزنامه حریت به نقل از کورتولموش نوشت: ای کاش می توانستیم پیش از این دورنماهایی را برای صلح ترسیم کنیم. ان شاء الله بزودی راهکاری که مردم سوریه بتوانند آن را بجای راهکارهای تحمیل شده از خارج قبول نمایند ایجاد خواهد شد. در حال حاضر چنین روندی در حال انجام است و در این مرحله روابط با روسیه حائز اهمیت است.

معاون نخست وزیر ترکیه همچنین گفت: من اعتقاد دارم که زمان جنگ های نیابتی به پایان رسیده است و ان شاءالله راه حلی پیدا خواهیم کرد.

روزنامه حریت اعلام کرد که این اظهارات کورتولموش جدی ترین انتقاد دولتمردان ارشد ترکیه نسبت به سیاست های آنکارا در قبال دمشق از زمان آغاز بحران سوریه بشمار می رود.

این نخستین باری است که یک مقام بلندپایه ترکیه به نوعی به وجود خطا در سیاست های کشورش در قبال سوریه به صراحت اعتراف می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه