English

پاکستان از آزمایش های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرد

وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای، نسبت به گزارش های اخیر مبنی بر انجام آزمایش های موشکی جدید از سوی کره شمالی ابراز نگرانی کرد.

پاکستان از آزمایش های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس این بیانیه، پاکستان آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می داند.

پاکستان ابراز امیدواری کرده است که کره شمالی از انجام اقداماتی که مغایر صلح و ثبات منطقه ای است، خودداری کند. در این بیانیه آمده است: پاکستان همواره طرفدار شبکه جزیره کره عاری از سلاح های هسته ای مورد توافق تمام طرف ها بوده است. اسلام آباد معتقد است که تمام کشورها باید به تعهدات بین المللی خود احترام بگذارند. پاکستان مخالف هرگونه اقدام مغایر با صلح و ثبات منطقه و هرگونه اقدام در خلاف جهت حل صلح آمیز و دیپلماتیک مسایل شبه جزیره کره از طریق مذاکرات شش جانبه است. کره شمالی روز گذشته(چهارشنبه) دو فروند موشک بالستیک جدید خود را آزمایش کرد. از فروردین سال جاری تاکنون این چندمین بار است که کره شمالی دست به پرتاب های موشک بالستیک می زند اما برای اولین بار بود که دیروز دو فروند از این نوع موشک ها موسوم به موسودان را با فاصله ای اندک از یکدیگر شلیک کرد. ژاپن، آمریکا و کره جنوبی می گویند که چهار مورد از پرتاب های موشک موسودان کره شمالی پیشتر ناموفق بوده و پرتاب های پنجم و ششم نیز که صبح روز گذشته انجام شد، عملکرد موفقی نداشته است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه