به گزارش خبرگزاری موج استان آذربایجان غربی، علیرضا رادفر بعد در نشست معاون و قائم مقام وزیر کشور در امورسیاسی با مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی که در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ارتباط سازنده با مردم نیازمند ابزارهای هستند که بازخوردهای لازم را از این ارتباط دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پررنگ شدن نقش روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید متولی اطلاع‌رسانی عملکرد دولت به مردم باشند.

وی ادامه داد: برخی از مدیران بر این عقیده هستند که اطلاع‌رسانی دولت به مردم دچار مشکل شده است لذا در این راستا نقش روابط‌عمومی‌ها برای اطلاع‌رسانی رسمی بسیار موثر خواهد بود.

رادفر با اشاره جایگاه روابط عمومی استانداری ها در ساختار جدید وزارت کشور گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در ساختارهای جدید مدیریت عالی روابط‌عمومی‌ها تضعیف می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: روابط‌عمومی‌ها به عنوان نمایندگان دولت باید بیشتر مورد توجه مدیران قرار بگیرند لذا از مدیران درخواست می‌شود که اهمیت بیشتری به روابط‌عمومی‌ها بدهند.

رادفر بر ضرورت تغییر نگرش ساختار جدید روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: از وزیر کشور انتظار می‌رود زمینه ارتقای درجه روابط‌عمومی‌ها را فراهم کند.

نقش روابط عمومی ها در دفاع از هجمه های علیه دولت بسیار مهم و تاثیرگذار است

در ابتدای این جلسه جلسه حسام شیرازه محبت مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی نیز با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در تبیین اهداف و عملکرد دولت گفت: اکنون نقش روابط عمومی در دوره ای که هجمه های غیر منصفانه زیادی علیه دولت وجود دارد بسیار مهم است و آنان خود را در مقابل این هجمه ها قرار می دهند و از دولت دفاع می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در بحثاطلاع رسانی افزود: فضای مجازی و بخصوص نرم افزار تلگرام یکی از ارکان مهم تبلیغات کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و باید از این فضا بیشتر برای معرفی اقدامات دولت استفاده کرد.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تقویت سخت افزاری و نرم افزاری روابط عمومی ها تصریح کرد: نقش روابط عمومی ها علاوه بر خبررسانی، مدیریت افکار عمومی، نمایش عملکرد دولت و اطلاع رسانی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.