به گزارش خبرگزاری موج استان آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جلسه شورای اداری استان که امروز با حضور دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و سایر اعضای این شورا در سالن شهید عطایی استانداری برگزار شد، رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و اشتغالزایی را جزو اساسی ترین سیاست های دولت در استان برشمرد و خواستار مساعدت و توجه مدیران کشوری و مدیران بانکی به این موضوع شد.

سعادت در ادامه این جلسه با بیان اینکه اقتصاد آذربایجان غربی همواره متکی بر کشاورزی بوده است، افزود: از آنجا که کشاورزی در این استان بصورت سنتی بوده، هم تولید کم است و هم ارزش افزوده پایینی دارد؛ فلذا ضروری است با سرمایه گذاری در این امر، فضا را برای عبور کشاورزی از روش سنتی به مدرن و مکانیزه که دارای ارزش افزوده بالایی است فراهم کنیم.

وی به دیگر مشکلات استان نیز اشاره کرد و گفت: پایین بودن درآمد سرانه استان نسبت به متوسط کشوری، بالا بودن بعد خانوار در استان نسبت به میانگین کشوری و سنتی بودن تولید نیز از دیگر مشکلاتی است که در استان با آنها مواجه هستیم و این باعثشده که مردم سهم و مشارکت کمی در تولید داشته باشند که باید برای رفع این مشکلات، اهتمام و توجه ویژه ای از سوی مسئولان کشوری صورت گیرد.

استاندار و رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود، وجود قومیت ها و مرزنشینان در آذربایجان غربی را یک ظرفیت دانست و اظهار داشت: دشمنان همواره برای تحریک و ایجاد فاصله بین اقوام و حکومت، توطئه چینی کرده اند اما این توطئه ها با هوشیاری مردم استان همیشه خنثی شده و برنامه های دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای با شکست مواجه شده است.

سعادت ادامه داد: باید قدر این اقوام و مرزنشینان را بدانیم و برای حفاظت و استفاده از ظرفیت آنها، اشتغال و درآمدزایی برای آنها را در دستور کار داشته باشیم.

وی وجود امنیت و آسایش در جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز مامن امن و آسایش در منطقه است، موجب حسادت دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای شده است و نباید اجازه دهیم دشمن با استفاده از حربه های مختلف از جمله تفرقه افکنی میان اقوام و ادیان، در این امنیت و آسایش خلل ایجاد کند.

ضرورت اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی برای کمک به رونق اقتصادی و تولید در استان، جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان و رفع مشکلات واحدهای تولیدی از دیگر موارد مورد تاکید و اشاره مقام عالی استان در پنجمین جلسه شورای اداری بود.