English

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

اجرای مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از اجرای نوزدهمین مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی خبر داد.

اجرای مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری موج از ارومیه، قدرت اله قاسمی، در جلسه هماهنگی برگزاری مانور سراسری زلزله، فرهنگسازی، ارائه آموزش های ایمنی و ارتقای مقاومت ذهنی دانش آموزان از اهداف مانور زلزله عنوان کرد و  اظهار کرد: نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز 8 آذر همزمان با سراسر کشور و با همکاری نهادهایی همچون هلال احمر، ستاد مدیریت بحران استانداری، اورژانس، نیروی انتظامی، آتش نشانی و دیگر نهادها در مدارس استان اجرا می شود.

وی افزود: در بحث حوادث طبیعی مهمترین کار، ارائه آموزش های لازم به مردم در خصوص کاهش مخاطرات اختمالی قبل، حین و حتی بعد از وقوع حادثه است.

قاسمی با اشاره به اینکه اجرای این مانور در راستای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در راستای مقابله با خطرات وقوع زلزله و کاهش آسیب های احتمالی است، عنوان کرد: در این مانور دانش آموزان نقاط امن و ایمن را شناسایی کرده و در آنجا پناه می گیرند.

وی هدف از برگزاری این مانورها را ارائه آموزش های ایمنی از جمله پناه گیری و تخلیه اضطراری به دانش آموزان دانست و اعلام کرد: مربیان نهادهای ایمنی در مدارس کلیه دانش آموزان را تحت آموزش های لازم قرار می دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان تاکید کرد: امیدواریم این مانورها از مرحله نمادین خارج شود و به صورت هدفمند، مستمر و مداوم در طول سال اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی و قابل تغییر نیست گفت: زلزله قابل تدبیر است و با دادن آموزش های لازم می توان مخاطرات احتمالی آن را کاهش داد.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای مانورها و آموزش های این چنینی در طول سال به کاهش خطرات و عوارض جسمی، روحی و روانی و اضطراب دانش آموزان کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه