English

استاندار آذربایجان غربی:

وحدت و یکپارچگی عامل موفقیت کشور ما است

با وجود این معضلات در جامعه باید وحدت خود را حفظ کنیم و با تکیه بر یکپارچگی سیاست های کشور را پیش ببریم و افق روشنی در برابر کشور بگشاییم.

وحدت و یکپارچگی عامل موفقیت کشور ما است

به گزارش خبرگزاری موج از ارومیه،محمد مهدی شهریاری در دیدار با نماینده ولی فقیه و علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان غربی گفت: روحانیت با یک تماس و برگزاری یک جلسه در نزدیکترین زمان ممکن می تواند مانع از وقوع بحران شود، آرامش سیاسی باید در استان ایجاد شود و علما می توانند محور این آرامش باشند. 

وی افزود: بسیاری از مشکلات و مسائلی که گاهی وقت ها از تریبون های مختلف و در فضای مجازی به شکل گسترده پخش می شود به راحتی می تواند با همدلی و همفکری با روحانیت حل شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: حادثه مدرسه اسلام آباد ارومیه انعکاس نامطلوبی پیدا کرد و جریان های افراطی از این موضوع سوء استفاده کردند در حالیکه اگر با همفکری روحانیت مورد بررسی قرار می گرفت، هیچوقت اجازه داده نمی شد تا موضوع در فضای مجازی به شکل گسترده منعکس شده و خوراک سودجویان و فرصت طلبان شود.

شهریاری ادامه داد: نقش روحانیت در جامعه مشخص است و آنان از اول انقلاب در سنگرهای مختلف حضور یافته اند و درگذشته نیز با مدیران اجرایی استان تعامل خوبی داشته اند؛ امید می رود این بار نیز با وحدت و همدلی بتوانیم سیاست های نظام، رهبری و کشور را پیش ببریم.

وی ادامه داد: هرگاه در جامعه تفرقه به وجود بیاید، به دنبال خود مشکلات و بحران های مختلفی را هم رقم می زند و بر همین اساس روحانیت در جلوگیری از بروز تفرقه و ایجاد وحدت و همبستگی می تواند نقش آفرین باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: هشت سال جنگ و تحریم های سال های اخیر خسارت زیادی به کشور وارد کرد، دولت 500 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و هنوز نتوانسته ایم تا تجارت آزاد با دنیا داشته باشیم و فقر و بیکاری در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود این معضلات در جامعه ما را ملزم می کند تا وحدت خود را حفظ کنیم و با تکیه بر یکپارچگی سیاست های کشور را پیش ببریم و افق روشنی در برابر کشور بگشاییم.

در ادامه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: مشورت با علما در مباحث مختلف مورد توجه جدی قرار گیرد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این آئین استاندار را به مشورت با علما در مباحث مختلف دعوت کرد و گفت: علما نظرات دلسوزانه ای در موقعیت ها مختلف دارند و در دادن مشورت هیچگاه گرفتار حب و بغض نمی شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: همدلی و یکپارچگی همچنان در بین روحانیان استان اعم از شیعه و سنی وجود دارد و تاکنون مشکلی بوجود نیامده است. 

وی همچنین از استاندار خواست تا در کنار پرداختن به مباحث اجتماعی و اقتصادی مباحث دینی و تبلیغ شریعت مقدس اسلام را نیز در برنامه ها و اهدافش بگنجاند. 

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه پیوندی ناگسستنی بین شیعه و سنی در استان وجود دارد، گفت: این استان به علت مرزی بودن همواره در نوک پیکان توطئه های دشمنان قرار دارد اما هیچگاه موفق نشده اند. 

ملا عبد القادر بیضاوی با بیان اینکه آذربایجان غربی 12 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: روحانیت اهل سنت استان 70 شهید تقدیم انقلاب و جنگ کرده است و انتظار می رود تا استاندار محترم توجه ویژه ای به اهل سنت استان داشته باشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه