English

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

تشکیل۱۴۷کلاسزیر ۵نفر۸۰۰ برای بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از تشکیل 147 کلاس زیر پنج نفر برای 800 بازمانده از تحصیل در مناطق محروم این استان خبر داد.

تشکیل147کلاسزیر 5نفر800 برای بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون سید مصطفوی اظهارکرد: 319 نفر از این تعداد در دوره ابتدایی، 110 نفر در دوره اول متوسطه و بقیه در دوره دوم متوسطه مشغول تحصیل شدند. 
وی ادامه داد: امسال در راستای بهره مندی همه دانش آموزان از عدالت آموزشی، هیچ کلاسی در این استان بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کلاس نخواهد بود. 
سید مصطفوی با بیان اینکه این استان به بیش از پنج هزار کلاس درس نیاز دارد تا از تراکم کلاس ها و مدرسه ها کاسته شود، اظهار کرد: یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار بر اساس برنامه ششم توسعه در طول پنج سال آینده در اختیار آموزش و پرورش این استان قرار می گیرد که 63 درصد کل بودجه توازن بخشی استان به شمار می رود و در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بی نظیر است. 
وی درباره برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید افزود: تفویض اختیار به شوراهای مدسه ها با هدف تمرکززدایی در دستور کار قرار دارد. 
وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بر اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد، اظهار کرد: مهارت آموزی دانش آموزان یک راهبرد اصلی و تربیت دانش آموزانی سخت کوش انتظار به حق جامعه از آموزش و پرورش است. 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره برنامه های پیش بینی شده برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در سال تحصیلی جدید نیز گفت: تحقق سند تحول بنیادین به ارتقا کمی و کیفی این خدمات منجر می شود. 
گفتنی است: آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 800 مدرسه با 25 هزار کلاس درس است؛ 30 درصد مدارس این استان فرسوده بوده و مشکل کمبود مدرسه در مساکن مهر و گلمان ارومیه از عمده ترین مشکلات این حوزه است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر