English

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو:

با ایجاد کمیته های تخصصی، سند تحول بنیادین در منطقه آزاد ماکو اجرایی می شود

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شورای آموزش و پرورش با ایجاد کمیته های تخصصی، راهکارهای موثر و مطابق با شرایط منطقه برای تحقق سند تحول بنیادین در منطقه آزاد ماکو ارائه می دهد.

با ایجاد کمیته های تخصصی، سند تحول بنیادین در منطقه آزاد ماکو اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، ارسلان ازهاری در هجدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو گفت: براساس اینکه بدانیم کدام یک از اقدامات و برنامه های آموزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین در منطقه آزاد ماکو امکان پذیر است این کمیته ها ایجاد و راهکارهای موثر با رویکرد فرهنگی تربیتی، مشارکت پذیری و تحقق سیاست های ابلاغی را مطالعه و برنامه ریزی می کند.  

وی محرومیت زدایی و بهره مندی عادلانه دانش آموزان و ارتقاء سلامت آنها به ویژه درمناطق محروم، مرزی و عشایری را نیز با اهمیت دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص پروژه های متعددی در دست اجرا دارد. 

ازهاری  ادامه داد: در جامعه یک نوع مطالبه گری است که باید زیرساخت های لازم برای آن در منطقه فراهم آید.

معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: سیاست آموزش و پرورش عدم تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان است و قرار است دانش آموزان با ویژگی های مختلف در یک کلاس و در یک مدرسه درس بخوانند.

ابراهیم محمدی بر ضرورت توجه به روح حاکم بر سند تحول تاکید و افزود: معیار تحقق سند تحول بنیادین، میزان چرخش رویکردهای آموزشی به سمت تربیتی و تبدیل آموزش و پرورش از یک دستگاه آموزشی به یک نهاد تربیتی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی ، تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، تعلیم و تربیت زیستی و بدنی ، تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری، تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای و تعلیم و تربیت علمی و فناورانه 6 ساحتی است که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید و تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس این ساحت ها خواهد بود.

وی به جایگاه معلم در سند تحول بنیادین و ترسیم جایگاه مدرسه در افق 1400 اشاره و یادآور شد: این سند یک برنامه راهبردی است و تا سال 1404 باید تمام احکام سند که 131 راهکار دارد عملیاتی شود.

امام جمعه ماکو با تاکید بر اجرایی کردن بندهای مغفول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش باید به سمت اجرایی کردن سیاست های ابلاغی در راستای ارتقای تعلیم و تربیت در منطقه پیش برود.

حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به اینکه زمان کافی برای انجام برنامه های تربیتی در مدارس وجود ندارد افزود: باید از ظرفیت اولیاء دانش آموزان نیز در امر تعلیم و تربیت بهره جست .

وی افزود: امروز باید تربیت و تعلیم بصورت اقناعی انجام شود و در خصوص ارتقای باورهای مذهبی و دینی خصوصا نماز از اساتید حوزه، دانشگاه و کارشناسان خارج از بدنه آموزش و پرورش نیز بهره جست. 

حجت الاسلام رنجبری از تربیت اسلامی به عنوان محور اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: تحقق تعلیم و تربیت اسلامی، مهم ترین و محور اصلی طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است..

وی تقویت ایمان، بصیرت دینی، باور داشتن به ارزشهای دینی را جزو پراهمیت ترین مسائل در تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: توانمندسازی مربیان و آگاهی بخشی به نهادهای خانواده می تواند در این امر موثر باشد. 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه در طول این سال ها، مسئولین آموزش وپرورش به دنبال ایجاد تغییر وتحول بودند، گفت: پس از تصویب سند تحول بنیادین، برای اجرای آن در کشور، عزم ملی ایجاد شد، زیرا اجرای آن فقط مطالبه درون آموزش و پرورش نیست، بلکه شخصیت‌هایی نظیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دیگر نهادها نیز بر اجرای سند تأکید دارند. 

قهرمان رحمانی از خیرین خواست تا در نوسازی مدارس و تجهیز این مدارس بیش از پیش مشارکت کنند. 

گفتنی است، در این شورا بر اتمام مدارس در دست احداث ماکو از جمله کوثر و بعثت با پیشرفت فیزیکی 90 درصد ، لعیا با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، فجر ولی کندی با پیشرفت 80 درصد و توسعه مدرسه تیز هوشان شهید بهشتی تاکید شد و احداث مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان منطقه آزاد ماکو به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر