English

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تولید انواع محصولات دامی در سال جاری بیش از ۵۳۳ هزار تن پیش بینی می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود بیش از 533 هزار تن انواع محصولات دامی در سال جاری در استان تولیدشود.

تولید انواع محصولات دامی در سال جاری بیش از 533 هزار تن پیش بینی می شود

سیدفضل الله قریشی در گفت و گو با خبرگزاری موج اظهار کرد: سال گذشته 517 هزار تن انواع گوشت قرمز، شیر و عسل در آذربایجان غربی تولید شده است وپیش بینی می شود 533 هزار و 500 تن انواع محصولات دامی، طیور و عسل در آذربایجان غربی تولید شود.

وی افزود: سال گذشته 431 تن مرغ، 748 هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار، 2 میلیون و 744 هزار و 410 قطعه جوجه یکروزه، 162 تن عسل، 21 هزار کلنی کندوی مدرن، 177 تن حیوانات مولد نژاد خالص از نوع گاو و 11 هزار و 677 تن محصولات لبنی از آذربایجان غربی صادر شده است.

قریشی گفت: افتتاح گاوداری شیری 2 هزار راسی سلماس، اجرای پروژه اصلاح نژاد دام روستایی با حجم 849 راس، بررسی 22 مورد نقشه دامداری، نظارت بر رکورد گیری شیر 3 هزار و 820 مورد، نظارت بر ثبت مشخصات 362 مورد دام، تلقیح مصنوعی گاو و گاو میش به تعداد 59 هزار و 720 مورد، توزیع خوراک دام 64 هزار و 67 تن، تولید و توزیع 5هزار و 400 پایت اسپرم منجمد گاومیش است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح کاهش مصرف سوخت در راستای اجرای بهینه سازی مصرف سوخت و ایجاد واحدهای تمام اتوماتیک در دامداری های استان در سال جاری نیز این طرح به منظور کاهش 25 درصدی مصرف سوخت همانند سالهای قبل در واحدهای مرغداری گوشتی و مادر اجرا شده است.

وی با اشاره به ایجاد اولین زنجیره تولید عسل کشور در استان و تشکیل اتحادیه تولید کنندگان زنبورداران در آذربایجان غربی از سال 95 تصریح کرد: حداقل سه شرکت با کندوی عسل با امکان تولید ملکه، کاارخانه بسته بندی و فروشگاههای متعدد در این زنجیره فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه