English

شهردار ارومیه خبر داد

جشنواره انگور فرصتی است برای جذب گردشگر

شهردار ارومیه گفت:جشنواره انگور فرصتی مغتنم برای جذب گردشگر به استان است.

جشنواره انگور فرصتی است برای جذب گردشگر

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حضرت پور افزود:  این جشنواره می تواند در جذب گردشگران نیز نقش ایفا کرده و توجه سرمایه گذاران در این حوزه و همچنین حوزه فرآورده های کشاورزی را جلب کند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره انگور ارومیه که از 16 تا 24 شهریورماه برگزار می شود اظهار کرد: پنجمین دوره از جشنواره انگور با تفکری نو و برنامه ریزی های متفاوت برگزار خواهد شد و سعی داریم تا درآمدزایی در تمامی بخشها را برای شهرمان رقم بزنیم.

حضرت پور پنجمین جشنواره انگور را فرصتی برای بیان مشکلات عدیده باغداران عنوان کرد و گفت:  شهرداری آنچه در توان دارد بهره جسته تا با جلب توجه به محصول انگور در شهرمان بخشی از توجهات ملی و بین المللی را به این سمت جلب کند.

شهردار ارومیه گفت: انگور ارومیه امروز نیازمند توجهات ملی و بین المللی است تا با فروش رفتن آن به قیمت واقعی خود مطابق با بازارهای منطقه ای و بین المللی شاهد قدردانی از زحمات کسانی باشیم که بخش مهمی از چرخه اقتصادی شهر و استانمان را برعهده گرفته اند.

حضرت پور با اشاره به وجود انتقاداتی در جشنواره های دوره های گذشته ادامه داد: مطمئناً هرکاری که انجام می گیرد موافق و یا منتقدانی خواهد داشت و در این بین سعی کرده ایم تا با در نظر گرفتن بزرگان شهر و متخصصان امر بخشی از انتقادها را پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: شهرداری ارومیه برای تبلیغ و بازاریابی انگور این شهر هرآنچه در توان داشته در سالهای گذشته بکار برده و انگور ارومیه در حال تبدیل شدن به برند این شهراست و حجم وسیع مطالب و اخبار منتشرشده از انگور ارومیه در سالهای گذشته و در طی این جشنواره در رسانه های ملی اعم از مکتوب، مجازی و صداوسیما نشانگر آن است.

حضرت پوراظهار کرد: انگور برای شهر ارومیه یک فرهنگ است و در این فرهنگ در ادبیات، فولکلور و سنن این دیار رسوخ کرده و ماندگار شده است و وظیفه نهادهای فرهنگی برجسته کردن آداب و رسوم اصیل و بومی است.

وی ادامه داد: از این رو شهرداری ارومیه با عمل به وظیفه خود در حوزه های فرهنگی در این موضوع نیز ورود کرده و طی برنامه ها، غرفه ها و نمایشگاههایی فرهنگ اصیل مردمان ارومیه را به رخ گردشگران خواهد کشاند و بنابر اعتراف متخصصان حوزه گردشگری یکی از مهمترین حوزه های جذب گردشگر و تبلیغ آن استفاده از جاذبه های فرهنگی است که ارومیه در این مورد یکی از اصیلترین شهرهای کشور است.

شهردار ارومیه گفت: در این جشنواره تمامی تلاشمان بر این خواهد بود که فرهنگ، هنر، ادب، تاریخ ، آداب و رسوم و ظرفیت های کشاورزی و باغداری و همچنین صنایع دستی و گردشگری شهر ارومیه و استان زیبای آذربایجان غربی را برای بازدیدکنندگان معرفی و همچنین کشاورزان و باغداران مدعو و بازدیدکننده را نیز با روش های نوین اصول آبیاری و باغداری آشنا کنیم.

حضرت پور با بیان اینکه امیدواریم امسال با کمک اصحاب رسانه و مطبوعات بتوانیم توانمندیهای شهر خود را بیش از پیش در اوضاع اقتصادی فعلی در سطح ملی و بین المللی نمایان کنیم گفت:  هدف ارتقاء شهر ارومیه در تمامی حوزه ها بوده و اگر انتقاداتی نیز داریم در کنار اطلاع رسانی دلسوزانه برای شهرمان آنها را به گوش مسئولان اجرایی جشنواره برسانیم تا در روند کارها مدنظر قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه