English

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۷کشتارگاه سنتی در آذربایجان غربی تعطیل شد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تعطیلی 7 کشتارگاه سنتی در این استان از ابتدای امسال خبر داد.

7کشتارگاه سنتی در آذربایجان غربی تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری موج، کامیار داهیم گفت: در آذربایجان غربی 17 کشتار گاه سنتی و 2 کشتارگاه  صنعتی وجود دارد که 7 کشتارگاه سنتی در شش ماه امسال به سبب نداشتن استاندارد های بهداشتی تعطیل شدند.

وی افزود: 12 کشتارگاه  طیور در آذربایجان غربی وجود داردکه روزانه در کشتارگاه های استان ۱۶۰ تن گوشت مرغ تولید و عرضه می‌شود که از این میزان 130 تن در سطح استان مصرف می‌شود  و ۳۰ تن صادر می‌شود .

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی روند کار برای تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک ترویجی است و امسال 765 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در استان تولید می‌شود.

داهیم گفت: امسال 90 هزار رأس دام کوچک و 80 هزار رأس دام بزرگ در استان کشتار شده است که، از این تعداد تنها 22 رأس نیز به سبب برخی موارد تخلفی ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان  با اشاره به اینکه سال گذشته 90 هزار بازدید از مراکز عرضه و تولید فرآورده های گوشتی و دامی انجام شده است افزود: براساس این بازدیدها یک هزار و 930 مورد غیر بهداشتی شناسایی شد و 120 تن محصولات غیر بهداشتی ضبط و 114 تن معدوم سازی شد.

وی افزود: بر‌اساس‌  این طرح محصولات‌ تولیدی‌ استان‌ مشمول‌‌ طرح‌های  خود  ارزیابی  قرار  می‌گیرد  که  در قالب  اجرای آن  یک‌هزار  و  700  مورد  نمونه‌برداری انجام شده است.

داهیم گفت: در راستای مبارزه با بیماریهای دامی با توجه به اقداماتی که انجام شد تعداد کانونهای تب برفکی استان امسال کاهش یافت به طوریکه سال گذشته در سه نوبت 614 هزار رأس دام سنگین واکسینه شد و این رقم  امسال به 200 هزار رأس رسیده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین گفت: توصیه می‌شود در عید قربان دام‌ها در کشتارگاه کشتار شوند چرا که در ذبح‌های کنار خیابانی خون  تازه و گوشت تازه  امکان ایجاد مشکل دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه