به گزارش خبرگزاری موج، سعادتدرباره سرانه درآمد گفت: پیش از این، رتبه آذربایجان غربی در شاخص سرانه درآمد در بین استان های کشور بیست و هشتم بود ولی در حال حاضر، به رتبه بیست و پنجم ارتقا یافته ایم.

وی اضافه کرد: این امر به علت اجرای طرح های اقتصادی به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین سهم اشتغال در آذربایجان غربی با ۴۲ درصد در بخش خدمات است و پس از آن بخش های کشاورزی با ۳۴ درصد و صنعت با ۲۴ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود ارزش افزوده پایین بخش کشاورزی، این بخش در استان موجب بروز رونق اقتصادی شده است.

سعادت دیگر بخش مزیت دار استان را تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز با ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد و با استفاده از این مزیت، در صادرات غیرنفتی توانسته ایم اقدامات بسیار خوبی داشته باشیم که امیدواریم این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد.

وی درباره دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: این دریاچه در حال حاضر، وضع مناسبی دارد و با افزایش ۵۲ سانتیمتری سطح تراز آن، ۷۰۰ کیلومتر مربع به مساحت آبی آن افزوده شده که رقمی قابل توجه است.

وی افزود: این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته دریاچه ارومیه بدترین وضع خود را در چند دهه گذشته سپری می کرد ولی با تدبیر دولت تدبیر و امید، این روند به روند مناسب و اطمینان بخش تبدیل شد.

استاندار آذربایجان غربی از افتتاح نزدیک به ۶۰۰ طرح عمرانی در این استان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سه سال گذشته سالانه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی و اقتصادی هزینه کرد داشتیم که این روند، آینده استان را بسیار درخشان نشان می دهد.