به گزارش خبرگزاری موج، استاندار آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات والیبال استان با حمایت از افتتاح اولین آکادمی تخصصی والیبال در شهر والیبال خیز ارومیه دستور آغاز عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، عملیات طراحی نقشه و اجرایی ساخت و بازسازی آکادمی والیبال ارومیه واقع در ورزشگاه تختی ارومیه آغاز شده است.

سعادت دستور لازم در خصوص آغاز عملیات تعمیر و بازسازی این سالن برای افتتاح اولین آکادمی تخصصی والیبال استان را صادر کرد تا به زودی شاهد فعالیت آموزش والیبال برای استعدادهای والیبالی ارومیه باشیم.

در این دیدار رئیس هیات والیبال استان گزارشی از عملکرد و فعالیت های این هیات در پنج ماه گذشته ارائه داد و از استاندار جهت بازدید از فعالیت های هیات و خانه والیبال ارومیه دعوت کرد.

در ادامه این جلسه نماینده شرکت مهندسی مشاور، طراح آکادمی والیبال در خصوص نقشه ها و طرح های آکادمی تخصصی والیبال توضیحاتی بیان کرد و حاضران به بیان دیدگاه ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

تفاهم نامه راه اندازی آکادمی تخصصی والیبال ارومیه سال گذشته بین اداره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال آذربایجان غربی امضا شده است.

بر اساس اعلام مسئولان هیات والیبال استان با توجه به فرسودگی سالن تختی ارومیه هزینه بالایی برای تعمیرات اساسی و تغییرات آن برای آکادمی والیبال نیاز است.

در این آکادمی نونهالان و نوجوانانی که از طریق استعدادیابی انتخاب شده اند، زیر نظر مربیان به صورت علمی و عملی در طول سال به آموزش و یادگیری والیبال خواهند پرداخت.

شهر ارومیه بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت در رشته والیبال دارد و یدالله کارگرپیشه نخستین والیبالیستی است که در دهه ۴۰ موفق به حضور در ترکیب تیم ملی شده و به مدت ۱۶ سال متوالی به عنوان بازیکن، کاپیتان و سرمربی در معیت تیم های ملی ایران بوده است.