به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت شب گذشته در جلسه شورای تامین مسکن و حمل و نقل آذربایجان غربی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی استان برگزار شد با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان غربی به عنوان دروازه ایران به اروپا اظهار داشت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه حمل و نقلی، مسئولان و نمایندگان استان در مجلس متفق‌القول پیشنهاد راه‌اندازی قطار بین شهری ارومیه به تبریز را مطرح می‌کنند.

سعادت افزود: درخواست داریم در صورت معرفی سرمایه گذار برای این پروژه، مسیر سرمایه گذاری از سوی وزارت راه و شهرسازی هموار شود.

وی تأمین بخشی از هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر از طریق فروش زمین‌های وزات راه و شهرسازی را از دیگر پیشنهادات استانی برشمرد و گفت: پرونده مسکن مهر در آذربایجان غربی مراحل نهایی را می‌گذراند.

سعادت همچنین با بیان اینکه چون آذربایجان غربی دروازه ورود به اروپاست و جاده ابریشم نیز در حال احیاست لذا اتصال راه آهن در قالب جاده ابریشم از طریق منطقه آزاد ماکو به اروپا می‌تواند برای استان مثمر ثمر باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برش استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این استان در حوزه وزارت راه و شهرسازی نیز در حال اجراست و در عین حال انتظار می‌رود با اتخاذ سلسله تصمیماتی در حوزه زیرساختهای ریلی و جاده‌ای شتاب محسوسی در توسعه این منطقه ایجاد شود.

وی گفت: حل و فصل موضوع زمین پادگان لشگر ۶۴ پیاده ارومیه به شورای عالی شهرسازی سپرده شده و امید می‌رود در این شورا مسائل مربوط به این زمین‌ها حل شده و مورد مصالحه قرار گیرد.

سعادت از وزیر راه و شهرسازی خواست مشکل زمین ورودی شهرک گلمان ارومیه را که متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) است را از طرق قانونی حل کند.