English

ساخت کریدور بازرگان به بندر امام گامی مهم در توسعه استانهای زاگرنشین

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای حمل و نقل و مسکن آذربایجان غربی احداثکریدور بازرگان به بندر امام را گامی مهم در توسعه و آبادانی استانهای زاگرس نشین از جمله آذربایجان غربی عنوان کرد.

ساخت کریدور بازرگان به بندر امام گامی مهم در توسعه استانهای زاگرنشین

به گزارش خبرگزاری موج استان آذربایجان غربی؛ عباس آخوندی با بیان اینکه یکی از سیاستهای وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید ارزیابی مجدد در کریدورها است، کریدور بازرگان به بندر امام را با توجه به اینکه کوتاه ترین کریدور اروپا به خلیج فارس و پر جمعیت ترین کریدور کشور است از جمله مهم ترین کریدورهای حمل و نقلی دانست.

وی تمامی استانهای زاگرس نشین را در این کریدور ذینفع دانست و ادامه داد: برای ایجاد این کریدور نیازمند همکاری دولت و مجلس هستیم.

آخوندی گفت: در صورت نیاز می توان از مدل های مختلف سرمایه گذاری بین المللی در احداثاین کریدور استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت این کریدور می تواند منطقه را احیا کند، تبدیل بزرگراههای در مسیر کریدور به آزاد راه و احداثآزاد راههای جدید را از جمله برنامه های مورد نیاز برای احداثکریدور بازرگان به بندر امام عنوان کرد و گفت: امیدواریم با همت دولت و مجلس در برنامه ششم احداثاین کریدور گنجانده و پیگیری شود تا علاوه بر احیای منطقه، شبکه حمل و نقلی نیز توسعه یابد.

عباس آخوندی در ادامه با بیان اینکه انتظارات مسئولان و نمایندگان استان در خصوص تامین زیرساختهای حمل و نقلی بحق و درست است افزود: این انتظارات متعدد و بحق بیانگر آنست که عقب ماندگی های زیادی در بخش زیرساختی وجود دارد و نیز از نیاز به یک رویکرد جدید در تامین زیرساختها خبر می دهد. چرا که رویکردهای گذشته توان پاسخگویی به جبران عقب ماندگی ها را ندارد.

وی گفت: در حال حاضر در یک خشکسالی منابع مالی بسیار شدیدی هستیم و اگر بخواهیم به همه خواسته های بحق مردم پاسخگو باشیم باید در نخستین گام اقتصاد ایران را به اقتصاد بین المللی پیوند بدهیم.

آخوندی اتصال به اقتصاد جهانی و بهره مندی کشور از آن را واقعیت اقتصادی امروز کشور دانست و افزود: با شروع بکار دولت تدبیر و امید این رویکرد اتخاذ و موفقیتهای نسبی خوبی نیز بویژه بعد از برجام حاصل شده که کافی نیست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اهتمام در اجرای اقتصاد مقاومتی و راهبرد رسیدن به اقتصادی درون زا و برونگرا بیانگر رجوع به توانمندی های داخلی و گرفتن سهم کشور از اقتصاد جهانی است ادامه داد: برای رسیدن به این راهبرد می طلبد تا دولت و مجلس و مردم مقدمات لازم را فراهم سازند تا خواسته های بحق نیز تحقق یابد.

این مقام مسئول در ادامه با تشریح وضعیت فرسوده ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی و عقب ماندگی در شبکه حمل و نقلی، نوسازی ناوگان و نیز ایجاد زیرساختهای حمل و نقلی را نیازمند اعتبارات کلانی دانست و افزود: این حجم عظیم سرمایه از توان دولت خارج است.

آخوندی گفت: نگاهی به تخصیص ۳۲ درصدی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته این را نشان می دهد که با این اندک اعتبارات حتی نمی توان پاسخگوی خواسته های بحق یک استان شد. لذا ضمن تغییر در رویکردها باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره جست.

وزیر راه و شهرسازی استفاده از سرمایه بین المللی و تامین سرمایه از حمل و نقل جاده ای از طریق احداثآزاد راه را از جمله راهکارهای اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساختهای حمل و نقلی و نوسازی ناوگان دانست.

این مقام مسئول انعقاد قرارداد ساخت قطار سریع السیر تهران، اصفهان، قم را یکی از اتفاقات مبارک در عرصه استفاده از طرفیت سرمایه گذاری خارجی نام برد و گفت: این قرارداد نشان د اد که می توان طلسم عدم سرمایه گذاری کلان با فاینانس خارجی را در کشور شکست.

مدیرکل راه و شهرسازی نیز در این جلسه گزارشی از روند پروژه های در دست اجرا ارائه نمود.

نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام به بیان درخواستهای حوزه انتخابیه خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر