English

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به سال گذشته

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: مردم نیکوکار این استان در سال گذشته 14 میلیارد و 868 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به سال قبل از آن 13 درصد افزایش‌ یافته است.

افزایش 13 درصدی پرداخت زکات در استان نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه شش هزار عامل افتخاری زکات در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، افزود: در سال گذشته از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان، کشاورزان یک هزار و 252 روستا، زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت کردند.

کلامی با اعلام اینکه کشاورزان استان در سال 95 بیش از 13 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده بودند، گفت: در سال 96 از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده 71 درصد برای امور محرومان و 29 درصد به پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: زکات جمع‌آوری‌شده بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.

زکات

کلامی با اعلام اینکه از زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته برای 25 هزار خانوار نیازمند کمک‌ معیشت پرداخت‌ شده است، گفت: همچنین در این مدت کمک جهیزیه 109 نوعروس، هزینه تحصیل 357 دانش‌آموز تأمین و به 201 بیمار نیازمند هزینه درمانی پرداخت‌ شده است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی، افزود: در سال 96 برای ساخت مسکن 130 خانوار نیازمند استان آذربایجان شرقی کمک شده و واحد مسکونی 66 خانوار نیز تعمیر شده است.

ساخت 90 پروژه عمرانی عام المنفعه در سال گذشته

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته 90 پروژه عمرانی عام‌المنفعه ازجمله مسجد، کتابخانه، غسال‌ خانه و حسینیه با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد و 281 میلیون تومان ساخته‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی یادآور شد: باغداران و کشاورزان این استان در کنار زکات واجب، بیش از شش میلیارد تومان زکات مستحبی در قالب ثمره و شجره طیبه برای محصولات سیب‌درختی، هلو، زردآلو، پیاز، سیب‌زمینی، هویج و سایر محصولات زراعی و باغی به کمیته امداد اهدا کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه