English

درخواست یک میلیارد دلاری برای حل مشکلات فاضلاب خوزستان

وزیر نیرو با اشاره به مشکلات آب شرب و شبکه فاضلاب استان خوزستان گفت: برای حل این مشکل درخواست می‌کنم یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این موضوع اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری موج، حمید چیت‌چیان امروز در مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری آب و فاضلاب با بیان اینکه وزارت نیرو تا کنون ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی عهده‌دار است، اظهار کرد: از زمان ابلاغ این مصوبه با حمایت ویژه‌ای اقدامات لازم انجام شده و باید گفت: علاوه بر اینکه این ۱۰ طرح یک کار گسترده با نظرخواهی از تمام مدیران ارشد وزارت نیرو انجام شده است.

وزارت نیرو به دنبال هموارسازی سرمایه‌گذاری

چیت‌چیان با اشاره به سیاست دولت برای انتقال طرح ها به بخش خصوصی گفت: زمانی که از توانمندی‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها استفاده می‌شود، بی‌شک باید گفت این اقدام تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه در بخش آب رو به افزایش است و با شرایط فعلی ناچار به انتقال آب از فاصله زیاد هستیم علاوه بر این نیز با مشکلاتی همچون وجود فلزات سنگین و نیترات در منابع آب و همچنین آلوده شدن این منابع دست و پنجه نرم می‌کنیم، ادامه داد: بی شک برای حل این مشکلات نیازمند سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی هستیم و در این میان باید به این نکته نیز توجه کرد که مسئله ما تنها محدود به منابع پولی و مالی نمی‌شود چراکه علاوه براین مسئله نیازمند استفاده از ظرفیت های مدیریتی بخش خصوصی نیز هستیم.

به گفته وزیر نیرو بی شک با حضور بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب بهره‌وری ارتقاء می یابد که این مسئله نیز جزو سیاست های مهم وزارت نیرو تلقی شده است.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردم و ارتقای بهره‌وری سیاست‌های مندرج در ارکان اقتصاد مقاوتی است به همین دلیل سعی شده که در وزارت نیرو به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

چیت‌چیان با اشاره به اهمیت آب گفت: با توجه به این مسئله، بسیار مهم است وزارت نیرو استانداردهای قابل توجهی را تدوین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر