English

بارش ۹ استان در ۱۰ ماه گذشته کمتر از سال آبی پیشین است

وزارت نیرو میزان بارندگی از آغاز سال جاری آبی(مهرماه ۱۳۹۴) تاکنون در ۹ استان کشور را کمتر از سال آبی گذشته اعلام کرد.

بارش ۹ استان در ۱۰ ماه گذشته کمتر از سال آبی پیشین است

به گزارش خبرگزاری موج، از آغاز مهرماه پارسال تا سی ام تیرماه امسال، میزان بارندگی در ۹ استان یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، گیلان، کرمان، آذربایجان شرقی و سمنان از یک تا ۴۱ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، میزان بارش این استان ها به قرار زیر است: یزد ۶۰٫۴ میلیمتر، اصفهان ۱۰۹٫۷ میلیمتر، سیستان و بلوچستان ۶۰٫۶ میلیمتر، چهارمحال و بختیاری ۵۴۹ میلی متر، خراسان جنوبی ۷۲٫۰۷ میلیمتر، گیلان ۹۹۱٫۸ میلیمتر، کرمان ۱۱۴٫۲ میلیمتر، آذربایجان شرقی ۳۴۵ میلیمتر و سمنان ۹۲٫۹ میلیمتر.

بر پایه این گزارش، در همسنجی با پارسال استان یزد ۴۱ درصد، اصفهان ۲۴ درصد، سیستان و بلوچستان ۲۱ درصد، چهارمحال و بختیاری ۱۸ درصد، خراسان جنوبی ۱۸ درصد، گیلان ۹ درصد، کرمان هشت درصد و آذربایجان شرقی و سمنان نیز با یک درصد نسبت به پارسال کاهش بارندگی داشتند.

به گزارش موج، بر اساس گزارش وضعیت بارندگی شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز مهرماه گذشته تا پایان هفته پیش(چهارشنبه سی ام تیرماه)، میزان بارش های سال آبی ۹۵-۱۳۹۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۲۴ درصد افزایش و نسبت به درازمدت دو درصد کاهش داشت.

بر پایه این گزارش، میانگین ارتفاع بارش ها در سال جاری آبی به ۲۳۳ میلی متر رسیده است، در حالی که این رقم در سال آبی گذشته ۱۸۸ میلیمتر و در میانگین درازمدت ۲۳۸ میلیمتر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر