English

احتمال خاموشی ها در شبکه قوت گرفت

پیک مصرف برق کشور دیروز(شنبه ۱۹ تیرماه ۹۵) در حالی با افزایش ۴۸۸۵ مگاواتی نسبت به روز جمعه، از مرز ۴۹ هزارمگاوات گذشت که طبق گفته های مقامات مسوول وزارت نیرو چنانچه مصرف برق از مرز ۵۱ هزار مگاوات عبور کند احتمال خاموشی افزایش می یابد.

احتمال خاموشی ها در شبکه قوت گرفت

به‌ گزارش خبرگزاری موج، دیروز(شنبه) پیک مصرف برق کشور ۴۹ هزار و ۱۵۱ مگاوات به ثبت رسید، درحالی که پیک مصرف برق کشور در روز جمعه، ‌ ۴۴ هزار و ۲۶۶ مگاوات گزارش شده بود.

بر اساس این گزارش، این میزان در مقایسه با روز مشابه پارسال نیز ۴۷۰۰ مگاوات افزایش داشته است.

پیشتر آرش کردی مدیر عامل توانیر با بیان اینکه سر به سر شدن تولید و مصرف برق به گونه ای شده که میزان ذخیره برق در وضعیت نامطلوبی است گفته بود که خاموشی برنامه ریزی شده نخواهیم داشت اما به هر حال با افزایش دمای هوا اگر حادثه‌ای در شبکه رخ دهد قطعا خاموشی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

کردی خاطرنشان کرده بود که زمانی که پیک مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور می کند ریسک شبکه بالا رفته و تمام خطوط پربار می شود و یک حادثه در یک خط بر خطوط دیگر نیز تاثیر می گذارد بنابراین چون میزان تولید و مصرف برق این روزها به وضعیت سر به سر رسیده اند هر حادثه ای می تواند موجب خاموشی برق در نقاط مختلف کشور شود.

ذخیره نیروگاه ها رو به کاهش

همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور در روز گذشته به یک هزارو ۹۲۶ مگاوات رسید در حالیکه طبق استانداردهای جهانی ذخیره نیروگاه ها باید حدود ۱۰ درصد باشد؛ یعنی مناسب ترین حالت برای نیروگاه های کشور این است که ۷ تا ۸ هزار مگاوات ذخیره داشته باشند. بر مبنای این گزارش، صنایع کشور نیز در روز گذشته سه‌هزار و ۴۵۲ مگاوات برق مصرف کردند. با افزایش پیک مصرف به بالای ۴۹هزار مگاوات، از هموطنان درخواست می‌شود برای بهره‌مندی همگان از برق، مدیریت مصرف را به ویژه در ساعت‌های اوج بار(ساعات ۱۲تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) در دستور کار خود قرار دهند و با صرفه‌جویی در مصرف، صنعت‌ برق را برای ارایه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری رسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر