English

پیک مصرف برق شبانه در محدوده ۴۳ هزار مگاوات قرار گرفت

وزارت نیرو اعلام کرد: پیک مصرف برق شبانه با افزایش قابل توجه یک هزار و ۱۴۷ مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۳ هزار و ۴۴۶ مگاوات رسید.

پیک مصرف برق شبانه در محدوده ۴۳ هزار مگاوات قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارتخانه مزبور، پیک مصرف برق شبانه دیروز (جمعه، دوازدهم شهریور) با ثبت رقم ۴۳ هزار و ۴۴۶ مگاوات و افزایش یک هزار و ۱۴۷ مگاواتی نسبت به مدت مشابه مصرف پیک در پارسال روبرو شد.

پیک مصرف برق در این روز در همسنجی با روز پیش از آن(پنجشنبه) که رقمی معادل ۴۷ هزار و ۱۱۷ مگاوات گزارش شده بود، سه هزار و ۶۷۱ مگاوات کاهش داشت. بر پایه این گزارش، کل مبادلات روزانه برق در روز جمعه یک هزار و ۷۵۴ مگاوات گزارش شد، که هزار و ۳۷۰ مگاوات آن صادرات و ۳۸۴ مگاوات آن وارد کشور شده است. همچنین، ذخیره نیروگاهی در این روز معادل سه هزار و ۱۱۲ مگاوات و مصرف برق صنایع، سه هزار و ۸۸۶ مگاوات گزارش شد. سه شنبه بیست و نهم تیرماه گذشته، اوج مصرف برق کشور در رکورد تازه خود از مرز ۵۲ هزار مگاوات گذشت و رقم ۵۲ هزار و ۳۷۰ مگاوات را به ثبت رساند که بیشترین پیک مصرفی از ابتدای سال ۹۵ تاکنون بوده است. پیک بار مصرفی برق تابستان ۱۳۹۴ با افزایش سه هزار مگاواتی نسبت به سال پیش از آن به ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات رسیده بود. بر پایه گزارش ها، ۳۳٫۷ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی، ۳۱٫۵ درصد در بخش صنعتی، ۱۶٫۱ درصد در بخش کشاورزی و نزدیک به ۲۰ درصد مربوط به بخش عمومی، روشنایی معابر و تجاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر