English

۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ۵ سال آینده احداثمی شود

وزیر نیرو گفت: در برنامه‌ریزی طرح‌های آب و برق، خود را متعهد به اجرای تعهداتمان در کنفرانس محیط زیستی پاریس(COP۲۱) در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌دانیم.

۵ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ۵ سال آینده احداثمی شود

به‌گزارش خبرگزاری موج، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و سگولن رویال وزیر محیط زیست فرانسه عصر امروز(یکشنبه) در مورد زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور در زمینه‌های انرژی به بحثو تبادل نظر پرداختند.

وزیر نیرو در این نشست با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در صنعت آب و برق، اظهار داشت: ایران در زمینه برق دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی است. ایران در حال حاضر دارای بیش از ۷۵ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است که از این میزان حدود ۱۲ هزار مگاوات مربوط به نیروگاه‌های برق آبی و انرژی‌های تجدیدپذیر، هزار مگاوات انرژی هسته‌ای و مابقی نیروگاه‌های حرارتی می‌شود. وی افزود: ظرفیت‌های متنوعی در کشور برای همکاری ایران و فرانسه وجود دارد؛ ما در حال حاضر، خود را متعهد به اجرای تعهداتمان در کنفرانس پاریس(COP ۲۱) در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می دانیم. وزیر نیرو تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی شده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران احداثشود کهاز این میزان قرار است ۵ هزار مگاوات تا ۵ سال آینده احداثشود و همین امر می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری میان ایران و فرانسه باشد. وی گفت: هم اکنون اولین قرارداد احداثنیروگاه زمین گرمایی با ظرفیت ۵ مگاوات را منعقد کرده‌ایم و آمادگی همکاری با کشور فرانسه را نیز در این زمینه داریم. چیت‌چیان با بیان اینکه ایران آمادگی دارد به صورت سرمایه‌گذاری یا استفاده از سیستم‌های نوین تولید با فرانسوی‌ها همکاری داشته باشد، ادامه داد: ما پیش از این در زمینه مدیریت مصرف انرژی همکارهای بسیار خوبی با یکی از شرکت‌های فرانسوی داشتیم. وزیر نیرو با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آب در ایران ناشی از تغییر اقلیم، اظهار داشت: ایران یکی از قربانیان تغییر اقلیم در جهان به شمار می‌رود، اثرات تغییر اقلیم در ۱۵ سال گذشته در کشور ما خود را به صورت خشکسالی نشان داده است. وی افزود: خوشبختانه در مورد مدیریت مصرف آب میان شرکت آب و فاضلاب تهران با کشورهای سوئد و فرانسه قراردادهای بسیاری خوبی منعقد شده است. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ایران در زمینه اکتشاف آب‌های ژرف، احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در زمینه نمک‌زدایی و… آمادگی همکاری با شرکت‌های فرانسوی را دارد. وی تأکید کرد: یکی از موانع و مشکلات ما در همکاری با کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، مشکلات پیش روی مبادلات بانکی است و امیدواریم در این زمینه جهت تسریع و گسترش همکاری‌های بیشتر میان ایران و فرانسه در زمینه انرژی، اقدام به رفع این موانع شود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی