English

علت عقب ماندگی پروژه‌های برقی اعلام شد

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های صنعت برق زمان بر هستند بسیاری از پروژه‌های این صنعت به ویژه در تهران به دلیل فشردگی، قیمت بالای زمین، عدم نقدیندگی و تحریم‌ها با بیش از ۸ سال تاخیر روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا خوش‌خلق - مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران - با بیان اینکه نمی‌توان معیار دقیقی برای اجرای پروژه‌های برق در نظر گرفت، گفت: در حال حاضر یک پروژه بین فاصله استان مرکزی و تهران در یک خط ۴۰۰ کیلوولتی چندین سال است که متوقف مانده است ودلیل آن‌ معارضینی است که در این طرح قرار دارند و موانعی برای ایجاد پروژه ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، برای اجرای پروژه های برقی علاوه بر اخذ مجوز های حفاری که خود سلسله مراتب طولانی دارد باید به منتقدان نیز پاسخ داده شود. بنابراین تعداد پروژه های متوقفی که در تهران وجود دارد به دلیل این مسئله و گران بودن زمین زیاد است.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه ممکن است شهرداری برای ایجاد یک حفاری کوچک در تهران تا مدت ها مجوز ندهد گفت: با این وجود علی‌رغم مشکلات نقدینگی تا کنون برق مردم را تامین کرده و اجازه ندادیم مشکلی در این زمینه ایجاد شود.

وی یکی دیگر از عواملی که موجب عقب ماندگی پروژه‌ها می شود تحریم‌ها دانست و افزود: به دلیل اینکه برخی از تجهیزات باید از خارج وارد می‌شد بسیاری از پروژه ها همچون پست شهید فیروزی متوقف مانده بود.

خوش‌خلق در خصوص میزان سرمایه گذاری‌ها در دوران پسابرجام گفت: تا کنون تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی همچون ژاپن، کره، آلمان و ایتالیا به ایران آمدند که در همین زمینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد به طور کلی ما به دنبال این هستیم که با ارتقای تکنولوژی و با مشارکت مهندسان ایرانی صنعت برق را ارتقاء دهیم. وی یکی از نیازهای فعلی صنعت برق کشور را ارتقای پستGISدانست و افزود: فناوری این پست در ژاپن و آلمان بسیار بالا ست و با توجه به اینکه این فناوری از نظر فنی بالا است ما نیاز داریم که فناوری انرا از کشور های دیگر وارد کنیم.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال قرارداد با شرکت های سازنده این تکنولوژی هستیم، گفت: در حال حاضر مناقصه برگزار و اسناد در حال بررسی است که بعد از بازگشایی برنده مناقصه اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر