English

مناقصه ۴۰۰ پست برق برگزار می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه در پیک بار تابستان امسال در سراسر کشور ۴۳ مگاوات خاموشی برق را در کشور تجربه کردیم، گفت: بسیاری از پست‌ها و خطوط انتقال برق تهران بزرگ بیش از ۵۰ سال عمر دارد.

مناقصه ۴۰۰ پست برق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حمید چیت‌چیان در آیین افتتاح ۵۳ پروژه انتقال و فوق توزیع برق شرکت برق منطقه تهران، گفت: تأمین برق شهر تهران از اهمیت زیادی برخوردار است و در بازدیدی که امسال به عمل آمد مشخص شد بسیاری از پست‌ها و خطوط انتقال برق تهران بیش از ۵۰ سال عمر دارند.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه همکاران شرکت برق تلاش کردند این پست‌ها برای سال ۹۵ به خوبی مدیریت و سر پا نگه داشته شود.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه پست شهید فیروزی در تهران یکی از پیشرفته‌ترین پست‌های برق است که در کشور اجرا شده است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرها و محدودیت زمین در شهرها نیاز است که پست‌های برق در سراسر کشور همانند پست شهید فیروزی که به روش CIS ساخته شده توسعه پیدا کند چرا که هم کارایی خوبی دارند و هم به زمین کمتری نسبت به سایر پست‌ها نیاز دارند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه پست‌های CIS نه فقط در جهت افزایش ظرفیت انتقال بلکه به جهت حساسیت‌های فنی نقش مهمی دارند، گفت: همکاران ما در شرکت برق موفق شدند با وجود محدودیت‌های مالی در بحثمدیریت برق اقدامات خوبی انجام دهند تا پیک بار امسال را بدون خاموشی ناشی از کمبود تولید پشت‌سر بگذاریم.

چیت‌چیان به چند اقدام برای مدیریت پیک بار مصرف برق در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: از پیک بار پارسال تا امسال ۲ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده به ظرفیت برق کشور اضافه شد. همچنین همکاران ما در شرکت برق حرارتی تلاش کرده‌اند که از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببرند به طوری که با دو طرح ابتکاری ۶۵۰ تا ۷۰۰ مگاوات از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری بیشتری صورت گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که برای مدیریت برق کشور در تابستان انجام شد این بود که نیروگاه‌ها را در بالاترین سطح آمادگی نگه داشتیم که میزان آمادگی نیروگاه‌ها برای تابستان به ۱۰۰درصد برسد.

به گفته وی، همچنین ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی به بیش از هزار مگاوات رسید که همین موضوع کمک بسیاری در تأمین تولید برق در تابستان کرد. هر چند نیروگاه‌های برق آبی در اصفهان به دلیل کمبود آب زاینده‌رود اقدام به تولید برق نکرد.

چیت‌چیان ادامه داد: امسال صنایع همکاری خوبی در مدیریت مصرف انجام دادند هر چند امسال ۴۳ مگاوات در لحظه پیک خاموشی برق داشتیم که به دلیل محدودیت تولید برق نبوده است.

وزیر نیرو همچنین از برگزاری مناقصه ۴۰۰ پست برق خبر داد و گفت: شرکت برق منطقه تهران عهده‌دار برگزاری مناقصه ۴۰۰ پستی است که در آینده انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر