کیم دروزینین گفت: مقاومت همیشه موضوعی به روز است و بررسی زندگی یک فرد یا جامعه یا مسایل یک کشور در جنگ در یک فیلم می تواند بسیار جالب باشد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت، کیم دروزینین کارگردان روسی که این روزها برای نمایش فیلمش در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در تهران حضور دارد درباره سینمای ایران و آشنایی خود با این سینما گفت: در روسیه  بازار فیلم به اندازه کافی باز نیست به همین دلیل اکثر مردم آشنایی چندانی با سینمای ایران ندارند و به همین دلیل معتقدم این فستیوال راه خوبی برای آشنایی مردم دیگر کشورها با سینمای ایران به ویژه بخشی از آن که با گفتمان کشورتان همسوست، است.

وی که فیلم ۲۸ سرباز پانفیلو  را با موضوعی ملی ساخته است، درباره پتانسیل سینما برای ترویج ارزش های یک ملت توضیح داد: از نگاه من هنر و سینما یک پتانسیل بسیار قوی برای نزدیک کردن ملت‌ها به یکدیگر است. هنر همیشه مردم را به وجد می آورد و به سوالات آنها پاسخ می دهد و حتی گاهی مثال هایی برای حل مسایل پیچیده ارایه می کند.

این کارگردان روسی اضافه کرد: ما به عنوان فعالان هنر باید جلوه ای از جهان را روی زمین و برای مردم بسازیم. 

وی همچنین درباره جشنواره فیلم مقاومت و رویکرد آن در حمایت از موضوعات مرتبط با مقاومت و ایستادگی کشورها بیان کرد: فستیوال ها را باید به صورت دایمی و با هر موضوعی برگزار کرد چون فستیوال ها همیشه اجازه می‌دهند مردم و هنرمندان کشورها به یکدیگر نزدیک شوند. از طرفی مقاومت همیشه موضوعی به روز است و بررسی زندگی یک فرد یا جامعه یا مسایل یک کشور در جنگ در یک فیلم می تواند بسیار جالب باشد.

دروزینین درباره اینکه چقدر می تواند به فستیوال های معتبر جهانی برای ارایه فیلمش اطمینان داشته باشد، اظهار کرد: اگر این فستیوال ها صادقانه برگزار شوند و فیلم ها را نه براساس معیارهای سیاسی بلکه براساس معیارهای هنری ارزیابی کنند می توان به آنها اطمینان داشت درحالیکه اکنون خیلی این ارزیابی های هنری وجود ندارد.

این فیلمساز درباره نظرش نسبت به فیلمسازی در ایران نیز گفت: برای من ایران یک کشور غیرمعمولی است و دوست دارم اطلاعات بیشتری نسبت به آن داشته باشم، برای من جالب است که به عنوان یک هنرمند وارد این کشور شوم و در آن فیلم بسازم.

وی در پایان اظهار کرد: من حتی می توانم از نقاطی از تهران برایتان عکس بگیرم که برای شما جالب باشد و خودتان هم ندیده باشید.