رضا درستکار درباره نمایش فیلم «فروشنده» در سینماهای حوزه هنری و هجمه‌هایی که علیه این فیلم صورت گرفته، اظهار داشت: به نظر من مدیران حوزه هنری باید مستقلا کار خود را انجام بدهند و اگر یک تصمیم درست گرفتند، به فشارها اهمیت ندهند.

رضا درستکار در گفت‌وگو با سارا کنعانی خبرنگار خبرگزاری موج در ارزیابی عملکرد حوزه هنری درباره اکران فیلم «فروشنده» در سینماهای این نهاد با وجود اتفاقاتی که هفته گذشته در خصوص احتمال تحریم این فیلم رخ داد و رسانه‌ای شد، بیان داشت: مدیران حوزه هنری باید کار خودشان را انجام بدهند. این اصلا پسندیده نیست که در صورت اکران فیلم در سینماهای حوزه، این سازمان با یک هجمه رو به رو شود و در صورت عدم اکران، با یک هجمه متفاوت دیگر. به نظر من مدیران حوزه هنری باید مستقلا کار خود را انجام بدهند و اگر یک تصمیم درست گرفتند، به فشارها اهمیت ندهند، چراکه ایران یک وزارت ارشاد دارد و یک قانون معین و مشخص درباره امور فرهنگی و هر گونه دخالت در تصمیم‌گیری‌های وزارت ارشاد به منزله مخالفت با اسناد رسمی بخشی از حوزه‌های اداری مملکت است.. رضا درستکار تأکید کرد: به نظر من همه ما باید به قانون تمکین کنیم و بدانیم مخالفت با نهادهای رسمی و معتبر کشوری کاری اشتباه است و چیزی به جز هرج و مرج و آشفتگی را به ارمغان نمی‌آورد. مگر نه این است که هر فیلم بعد از کسب مجوز ساخت جلوی دوربین می‌رود و پروانه نمایش رسمی و معتبر دریافت می‌کند؟ قانون یک امر واحد است و رعایت آن بر همه ما الزامی است. او درباره آخرین فیلم اصغر فرهادی گفت: من بخش‌هایی از «فروشنده» را تماشا کرده‌ام و این فیلم را تنها شانس سینمای ایران برای اسکار امسال قلمداد می‌کنم. این حدس را بر مبنای ظرفیت‌های اسکار عنوان می‌کنم و امیدوارم شرایط جوری رقم بخورد که اصغر فرهادی دوباره ما را خوشحال کند. البته به غیر از «فروشنده»، فیلم «ابدویک روز» هم می‌تواند برای فرستاده شدن به اسکار حائز اهمیت باشد اما با توجه به مضمون تلخی که دارد، احتمال فرستاده شدن آن را بالا ارزیابی نمی‌کنم. به جز این دو اثر نیز هیچ فیلم دیگری به ذهنم نمی‌رسد که در یک سال گذشته اکران شده باشد و از شایستگی کافی برای نمایندگی سینمای ایران برخوردار باشد. درستکار