English

مرتضی بانک در حاشیه نمایشگاه اینوتکس در گفتگو با موج اعلام کرد

استقرار ۳۷۰ شرکت استارت آپ در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهوری گفت: در سال 95 نزدیک به 90 شرکت استارت آپ و دانش بنیان در منطقه آزاد فعالیت داشته اند که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 370 مورد رسیده است که در همه بخش های تولید دانش و خدمات فعالیت می کنند.

استقرار 370 شرکت استارت آپ در مناطق آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهوری صبح امروز از نمایشگاه اینوتکس بازدید کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت های مورد نیاز شتاب دهنده ها در برخی مناطق آزاد همچون ماکو به طور کامل ایجاد شده است و برخی دیگر از مناطق نیز در حال ایجاد و توسعه زیرساخت ها هستند از جمله در منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد انزلی و اروند این فعالیت ها به سرعت در حال انجام است و امیدواریم که تا پایان سال زیرساخت های مورد نیاز شتاب دهنده در تمام مناطق کامل شود.

مرتضی بانک با بیان اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد توسعه زیادی در دولت تدبیر و امید داشته است، افزود: در سال 95 نزدیک به 90 شرکت استارت آپ و دانش بنیان در منطقه آزاد فعالیت داشته اند که در حال حاضر تعداد این شرکت ها به 370 مورد رسیده است که در همه بخش های تولید دانش و خدمات فعالیت می کنند.

او با تاکید بر اینکه فناوری و انتقال تکنولوژی نقش موثری در رشد اقتصادی کشور دارد، تصریح کرد: به طور قطع ایجاد فضاهای همچون نمایشگاه به توسعه ارتباطات بین شرکت ها و سرمایه گذاران می انجامد، از این رو باید از اقداماتی که در این بخش انجام شده حمایت کرد.

او درباره مهمترین حوزه فعالیت های شرکت های شتاب دهنده در مناطق آزاد، اظهار کرد: باید توجه داشت که شرکت های استارت آپی و دانش بنیان تازه فعالیت خود را شروع کرده اند، اما به طور کلی در بخش تولید دانش و فناوری نقش موثری دارند که در تمام فعالیت های اقتصادی همچون تولید، خدمات و صادرات اثرگذار است. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان می توانند از حمایت های مناطق آزاد بهره مند شوند، گفت: در حال حاضر علاوه بر تسهیلاتی که صندوق و نوآوری و شکوفایی در اختیار این شرکت ها قرار می دهد این شرکت ها می توانند از تسهیلات صندوق ضمانت و...نیز برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه