English

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو باموج؛

۱۳۰ هزار فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت مشغول فعالیت هستند

رمضانعلی صادق‌زاده گفت: در حال حاضر فقط حدود 20 هزار تا از شرکتهای اینترنتی را در سامانه توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن تجارت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنند.

130 هزار فروشگاه اینترنتی بدون نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت مشغول فعالیت هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با توجه به رشد روز افزون فعالیت‌های اقتصادی در حوزه فضای مجازی امروزه شاهد استفاده از فروشگاه الکترونیکی به منظور تامین نیازهای کاربران در سطح اینترنت هستیم. اما هنوز می بینیم که برخی از افرادی که خرید اینترنتی انجام داده اند از کیفیت کالا و خدماتی که شرکت ها می دهند گله مند هستند.

در همین باره رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، به وضعیت کسب کارهای اینترنتی در جامعه پرداخت و گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی برای حمایت از تولید ملی مقابله با کالای قاچاق، شفاف سازی اطلاعات، حذف واسطه انسانی از تمام معاملات دولتی و مقابل با فساد اداری راه اندازی شد.

رمضانعلی صادق‌زاده توضیح داد:اجرای مصوبه‌ای که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه امسال از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان بکارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (سامانه ستاد) تمام سازمان‌های دولتی استفاده از این سامانه در تمام ادارات دولتی و نهادهای عمومی و بنیادها نیز اجباری کرد.

وی به شرکت های نوپای اینترنتی اشاره کرد و افزود: اعطای نماد الکترونیکی هم برای مردم هم برای شرکت های اینترنتی است تا از فضای مجازی بیشتر و درست استفاده کنند و ما توانستیم فضای کسب و کار الکترونیکی را مورد سامان دهی قرار دهیم. از همین رو طی بررسی های انجام شده 150 هزار شرکت در این حوزه فعالیت می کنند که ما توانستیم حدود 20 هزار شرکت را سامان دهی کنیم و به آنها نماد اعتماد الکترونیکی بدهیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: واحدهایی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند را می‌توان با جست‌وجو در سامانه دسته‌بندی کرد اما هنوز به شکل آماده این دسته‌بندی اتفاق نیفتاده ولی به طور قطع نیاز است در هنگام تشکیل اتحادیه کسب و کارهای الکترونیکی جز به جز این واحدها مشخص شوند و به شکل دسته‌بندی شده قابل دسترسی باشند.

ایران رتبه 79 در زمینه کسب و کار اینترنتی

وی با اشاره به اینکه واحدهای الکترونیکی که نماد اعتماد را کسب می‌کنند به شکل دوره‌ای و اتفاقی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: بر اساس وظایف تعریف شده در حوزه حاکمیتی نظارت بر فضای مجازی بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است و ما به صورت اتفاقی و دوره‌ای این واحدها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صادق زاده ادامه داد:اگر ما بتوانیم مابقی شرکت های اینترنتی دیگر را به این سامانه بیاوریم و این اعتماد را به مردم بدهیم که خریدها یا خدمات خود را از طریق این شرکت ها انجام دهند می توانیم توسعه تجارت الکترونیک کشور را ارتقا دهیم و رتبه کشور بالا تر ببریم.

به گفته وی هم اکنون کشورمان در زمینه کسب و کار اینترنتی رتبه 79 را در جهان کسب کرده است.

وی با بیان اینکه مردم باید آگاه باشند که شرکت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیستند سفارش کالا انجام ندهند خاطر نشان کرد: باید اجناسی که به دست مردم می رسد قابلیت پیگیری داشته باشد و خدمات پس از فروش آن به نحوی باشد که اعتماد مردم به فضای کسب وکار اینترنتی بیشتر شود.اگر نماد اعتماد الکترونیکی نباشد کسی نمی تواند پیگیر این موضوعات باشد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  یاد آور شد: باید این اطمینان بین مردم باشد که اگر تخلفی صورت گرفت هم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و هم سازمان تجارت الکنرونیکی با آنها برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری موج، پلیس فتا به کلیه کاربران اینترنتی که قصد خرید الکترونیکی را دارند توصیه اکید کرده است  تا از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن تجارت هستند خرید نمایند.

کلیه کاربران می توانند لیست فروشگاه‌هایی که دارای نماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی می‌باشند را از سایت enamad.ir دریافت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی