English

پیامک شبهه برانگیز یکی از غیرمجازها/ بانک مرکزی مجوز جدیدی نداده است

بانک مهر اقتصاد با ارسال پیامکی از قرار گرفتن نام خود در لیست بانک‌ها و موسسات مجاز بانک مرکزی خبر داده است. این در حالی است که هیچ اعلام رسمی مبنی بر دریافت مجوز این بانک از سوی بانک مرکزی انجام نشده و تنها در لیست بانک‌های متقاضی دریافت مجوز قرار دارد.

پیامک شبهه برانگیز یکی از غیرمجازها/ بانک مرکزی مجوز جدیدی نداده است

به گزارش خبرگزاری موج، بانک مهر اقتصاد و موسسه ثامن از جمله غیرمجازهای بازار متشکل پولی هستند که در روزهای اخیر در جریان حواشی‌ قرار گرفتند، به طوری که از ادغام این دو با موسسه کوثر خبرهایی منتشر و در مجموع موجب ایجاد تنش‌هایی شد. آن هم در شرایطی که هر سه این بانک و موسسات موضوع ادغام نهایی را تکذیب کرده و بانک مرکزی نیز در اعلام موضع خود تاکید کرد که آنها در جریان دریافت مجوز قرار داشته و متقاضی هستند.

در عین حال که اعلام شد ممکن است با نهایی شدن  بررسی‌ها و تایید بانک مرکزی در مورد بانک‌های نظامی تصمیم به ادغام گرفته شود، اما هنوز نهایی نیست.

بعد از این ماجرا بانک مرکزی در اقدامی نام موسسه ثامن و همچنین بانک مهر اقتصاد را در لیست بانک‌ها و موسساتی که دارای مجوز هستند قرار داد، اما در توضیح مقابل نام این دو اعلام کرد که متقاضی دریافت مجوز هستند که این نشان می‌دهد مهر اقتصاد و ثامن هنوز مجوز نهایی خود را دریافت نکرده‌اند، ولی در جریان بررسی قرار دارند.

با این حال به تازگی بانک مهر اقتصاد پیامکی ارسال کرده با این مضمون که «سپاس خدای عزوجل که در این روزها واپسین بهار، بهار نوی را برای بانک مهر اقتصاد تقدیر نمود و مصادف با عید سعید فطر عنوان بانک مهر اقتصاد را در زمره بانک‌های مجاز قرار داد».

این پیامک در حالی ارسال شده که بانک مهر اقتصاد هنوز هیچ مجوز رسمی‌ برای فعالیت در بازار پول از بانک مرکزی دریافت نکرده است و می‌تواند برای مخاطبان شبکه بانکی با ایجاد این ذهنیت که مجوزی از سوی بانک مرکزی صادر شده شرایط دیگری رقم بزند؛ چرا که به هر حال مجوز بانک مرکزی برای مخاطبان شبکه بانکی به معنای تایید و تضمین فعالیت‌های یک بانک و یا موسسه اعتباری بوده و تعهداتی را ایجاد می‌کند در حالی که فعلا اینگونه نیست.

از سوی دیگر اقدام بانک مرکزی نیز تا حدی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که تا پیش از این، این بانک چنین اقدامی نکرده و بانک‌ها و موسساتی که در شرف دریافت مجوز بودند را حداکثر تا چند سال گذشته در لیست مجازها قرار نمی‌داد و اعلام نمی‌کرد که متقاضی دریافت مجوز هستند، چرا که می‌توانست موجب ایجاد خواسته‌هایی از سوی مشتریان و در عین حال سوء استفاده بانک‌ها و موسساتی که در این وضعیت قرار می‌گیرند، شود.

در حالی اقدام بانک مرکزی می‌تواند برای آرام کردن سپرده‌گذاران در فضای ملتهب اخیر شبکه بانکی قلمداد شود که  ایجاد این حاشیه امن اکنون موجب استفاده نادرست بانک‌های مورد نظر از وضعیتی که در آن قرار گرفته‌اند، شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی