English

دبیر انجمن تخصصی قطعه سازان خودرو:

آزمایشگاه های مرجع قطعه سازی کشور به امکانات روز تجهیز شده اند

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: رشد کیفی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو مرهون توسعه و پیشرفت استانداردهاست.

آزمایشگاه های مرجع قطعه سازی کشور  به امکانات روز تجهیز شده اند

به گزارش خبرگزاری موج، آرش محبی نژاد ضمن اشاره به این جمله که استاندارد زیر ساخت توسعه صنعت قطعه و خودرو سازی است، افزود: خوشبختانه با پیگیری های چندین ساله فعالان این حوزه «آزمایشگاه های مرجع قطعه سازی کشور» تا حد زیادی به امکانات روز تجهیز شده اند.

وی همچنین با بیان اینکه به رغم تمامی تلاش ها هنوز قطعات خاصی از خودرو برای تست کیفی به خارج از کشور ارسال می شود، اظهارداشت: از بین مجموع قطعات داخلی و وارداتی خودروی تنها 53 مورد مشمول استاندارد اجباری بوده و متاسفانه هنوز زمینه و امکانات تست تعداد زیادی از این قطعات در داخل کشور وجود ندارد.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: بدون شک با تجهیز آزمایشگاه های مرجع قطعه سازی قطعات مشمول استاندارد اجباری در حوزه خودرو از 53 به 83 مورد ارتقا می یابد.

وی با بیان اینکه رشد کیفی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو مرهون توسعه و پیشرفت استانداردهاست، افزود: در کنار افزایش تعداد استانداردهای اجباری قطعات خودرو در مملکت باید امکانات تست داخلی نیز تقویت شود.

محبی نژاد در ادامه برلزوم ایجاد مجموعه آزمایشگاه های مجهز تست قطعات خودرو در گمرکات کشور تاکید کرد و اظهارداشت: اقدام مزبور از پراکندگی و تفرق در این حوزه به شدت جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: استاندارد سازی ضمن ارتقای کیفی قطعات و کاهش هزینه‌ها منجر به بهره‌وری در تولید خودرو می‌شود.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: بکارگیری شاخص هاو معیارهای کیفیتی از جمله مهمترین راه های افزایش و بهبود کیفیت محصولات تولیدی است.

وی افزود: امروزه در جهان صنعتی که کشورهاتحت تاثیر رقابت های تنگاتنگ قرار دارند توجه به کیفیت و بهبود مستمر محصول از اهمیت خاصی برخوردار است.

محبی نژاد تصریح کرد: افزایش کیفیت تولید محصولات مختلف صنعتی تنها در شناخت و استفاده بهتر از قواعد و چهارچوب های تعیین شده پیرامون انتخاب، تولید، آزمون مواد و قطعات به عنوان راهکار اساسی در جهت دستیابی به فناوری و ارتقای صنعتی میسر است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با بهره گیری مناسب از استانداردها برای طراحی، انتخاب و کنترل قطعات و مواد زمینه برای نهادینه کردن کاربرد استاندارد و حرکت به سوی تولیدات با کیفیت بالا و بهبود مستمر کیفیت فراهم می آید.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: بدون شک با اعمال این رویه و بکارگیری استانداردها قابلیت لازم برای توسعه بازارهای داخلی و زمینه رقابت در بازارهای بین المللی برای محصولات صنعتی پدید خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: استانداردها برای تجارت، حمایت از سودآوری، افزایش تولید، ارتقای ایمنی و بالابردن سلامت جامعه ابزار مفید و کارآمدی محسوب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی